توسعه روزافزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلیترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و … جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاریابی با پیامک از ...
بازاریابی از طریق sms
توسعه روزافزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلیترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و … جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاریابی با پیامک از رسانه های پیشین خود شخصی تر و خصوصی تر است . زیرا بسیاری از مصرف کنندگان ، وسایل بی سیم خود را هر کجا که میروند با خود میبرند و به تناوب از آن استفاده میکنند و در حال حاضر یکی از ارزانترین و هدفمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. در بازاریابی پیامکی از مشاهده ی صد در صدی پیامک توسط مخاطبین خود اطمینان دارید، به عبارت دیگر با کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم نظیر و فوق العاده است
.مزایای بازاریابی از طریق SMS
- سرعت انتقال پیام به بازار هدف
- ارسال پیامهای خاص برای تک تک مشتریان و مخاطبان
- هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان
- دسترسی دائم به مشتریان
- افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام
- بالا بودن میزان یادآوری و به خاطرسپاری پیام
- امکان ذخیرهسازی پیام و ارسال آن برای دیگر افراد
روشهای موثر تبلیغات اس ام اس :
- متن اس ام اس خود را واقعا ساده بنویسید
- حتما" در متن اس ام اس دلیل مهمی برای تماس با شما و یا حضور در فروشگاه ذکر کنید
- نتیجه هر بار بازاریابی با اس ام اس تبلیغاتی را اندازه گیری کنید
- با ارسال اس ام اس انبوه براحتی میتوانید مشتریانتان را به وب سایت تان بکشانید
- مخاطبانتان را با اسم خطاب کنید
- کوتاه و جالب بنویسید
- متن پیام شما چه نفعی برای مخاطب را به او نشان می دهد
- قبل از ارسال پیامک برای تمام مخاطبان یک لحظه صبر کنید
- برای همه نوع مشتری پیام یکسان نفرستید
نحوه تنظیم متن پیامک :
- تعداد کاراکتر مجاز
- زبان ارسال پیام
- نحوه قرار گرفتن کلما ت
- درج شماره تماس
- درج شماره تماس تلفن همراه
- درج وب سایت
- متن یک بخشی
بازاریابی تلفنی یكی از كانال های بازاریابی مستقیم است كه در صورت كسب مهارتهای لازم جهت استفاده صحیح از تلفن میزان توفیق فروشندگان در نیل به اهداف فروش بازاریابی را افزایش می دهد. در این مقاله اصول بازاریابی تلفنی جهت استفاده صحیح از زمان و تاثیرگذاری مثبت بر مشتریان موردبررسی قرار گرفته است.
منبع : کلاس های استادان گرامی جناب آقای مهندس محسنی و جناب آقای مهندس کرمی
نویسنده مقاله : مصطفی رجبی