آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

کابینت آشپزخانه مدرن ام‌دی‌اف

7 / 10 از 311 کاربر
مرجع : بازدید : 1036
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » یکشنبه 27 تير 1400 در 46 : 10
کوچکتر شدن فضای آپارتمان‌ها و به دنبال آن آشپزخانه‌ها، باعث شد از تزئینات و جزئیات اضافی کابینت‌ها کاسته شود و سبکی به وجود بیاید که کارایی و بهره‌وری در آن، حرف اول را می‌‌زند. کابینت آشپزخانه مدرن، دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد و سبکی کاربردی و ساده به حساب می‌آید. البته استفاده از کابینت‌های مدرن در فضاهای کوچک، به این معنی نیست که نباید از کابینت مدرن ...
کابینت آشپزخانه مدرن ام‌دی‌اف

کابینت آشپزخانه مدرن ام‌دی‌اف

کوچکتر شدن فضای آپارتمان‌ها و به دنبال آن آشپزخانه‌ها، باعث شد از تزئینات و جزئیات اضافی کابینت‌ها کاسته شود و سبکی به وجود بیاید که کارایی و بهره‌وری در آن، حرف اول را می‌‌زند. کابینت آشپزخانه مدرن، دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد و سبکی کاربردی و ساده به حساب می‌آید. البته استفاده از کابینت‌های مدرن در فضاهای کوچک، به این معنی نیست که نباید از کابینت مدرن در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار استفاده کرد. بلکه کابینت مدرن برای هر فضایی، چه کوچک و چه بزرگ، به شرطی که چیدمان آن مدرن باشد، مناسب است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کابینت مدرن و ویژگی‌های آن بپردازیم و مشهورترین مدل آن، یعنی کابینت ام‌دی‌اف را به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را همراهی کنید.

کابینت مدرن در آشپزخانه

برای تشریح سبک کابینت مدرن، باید گفت که این مدل کابینت‌ها، بسیار ساده هستند. کنده‌کاری و حکاکی بر روی بدنه‌ی کابینت مدرن، ابدا دیده نمی‌شود. این کابینت‌ها، عمدتا بلند و کشیده هستند و گاهی تا نزدیک به سقف بلندی دارند. این مزیت باعث می‌شود که بهره‌وری و کارایی کابینت مدرن بسیار بیشتر باشد و فضای کاربردی بیشتری را در اختیار فرد قرار دهد.

کابینت‌های مدرن می‌توانند دارای دستگیره باشند و در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را بدون دستگیره سفارش دهید. چنانچه به سادگی علاقمند باشید، می‌توانید کابینت‌‌های آشپزخانه را بدون دستگیره و به صورت یکسره از زمین تا سقف سفارش دهید. چنین کابینت‌هایی همانند دیوار آشپزخانه در نظر گرفته می‌شوند و فضای بسیار کاربردی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

رنگ‌بندی کابینت مدرن، عمدتا روشن و خنثی است، اما در اصل، هیچ‌ محدودیتی برای انتخاب رنگ در این سبک وجود ندارد و می‌توانید از رنگ‌های پر انرژی و خاص نیز استفاده کنید.

کابینت مدرن، هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و پر نور و هم برای آشپزخانه‌های مینیمال و کوچک یا فاقد پنجره، مناسب است.

کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، دو نمونه‌ی مشهور کابینت مدرن هستند. البته کابینت مدرن را می‌توان با سایر متریال مانند چوب طبیعی یا کابینت ممبران نیز سفارش داد.

کابینت مدرن در آشپزخانه

کابینت مدرن ام‌دی‌اف

کابینت ام‌دی‌اف، که تنها در سبک مدرن کاربرد دارد، یک متریال اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای ساخت کابینت آشپزخانه است. تا قبل از پیدایش ام‌دی‌اف، کابینت‌های آشپزخانه عمدتا چوبی یا فلزی بودند. با به وجود آمدن کابینت ام‌دی‌اف، گزینه‌های دیگر به کنار رفته و کمتر مورد استفاده قرار گرفتند. خصوصا کابینت فلزی که تنها در موارد خاص و به صورت بسیار کم استفاده می‌شود.

متریال ام‌دی‌اف، از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی بدست می‌آید. این ضایعات ابتدا خرد و یکسان‌سازی شده و سپس به شکل خمیری در آمده و تحت فشار و گرمای بالا، به شکل فیبر ام‌دی‌اف فشرده شده و خشک می‌شوند.

تخته فیبر فشرده شده، که اینک ام‌دی‌اف خام نام دارد، با روکش‌های مختلفی پوشانده می‌شود. رنگ و طرح ورق ام‌دی‌اف، بسته به روکشی لمینت یا ملامینه‌ای است که بر روی آن کشیده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت تنوع رنگ و مدل در کابینت ام‌دی‌اف بسیار فراوان است.

Mdf، قدرت انعطاف و برش‌خوری بسیار آسانی دارد. به همین دلیل، کابینت‌های ام‌دی‌اف به راحتی و به مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند.

کابینت هایگلاس و کابینت ممبران

پیشتر گفتیم که کابینت ام‌دی‌اف از mdf خام با روکش لمینت یا ملامینه تشکیل شده است. چنانچه روکش استفاده شده بر روی mdf خام، از جنس پلکسی‌گلس، که نوعی متریال براق همانند شیشه است باشد، نتیجه‌ی حاصل ورق هایگلاس خواهد بود. کابینت ساخته شده از هایگلاس سطحی صاف و صیقلی دارد و باعث می‌شود نور در فضای آشپزخانه بازتاب بسیار بیشتری داشته باشد.

در مورد کابینت ممبران، ام‌دی‌اف خام پس از حکاکی شدن، با روکش pvc پوشانده می‌شود. پروسه‌ی ساخت کابینت ممبران به شکلی است که pvc به صورت یک‌پارچه و بدون درز یا شکاف بر روی ام‌دی‌اف خام وکیوم می‌شود. به همین دلیل، کابینت ممبران، متریالی ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت است.

کابینت هایگلاس و کابینت ممبران

قیمت کابینت ام‌‌دی‌اف

گفتیم که پروسه‌ی تولید کابینت ام‌‌دی‌اف نسبتا ساده است و نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد. همچنین متریال آن، نسبت به سایر متریال، قیمت پایین‌تری دارد و به همین دلیل، به کابینت اقتصادی و پایه مشهور است.

کابینت ام‌دی‌اف، مقاومت نسبتا خوبی دارد و چنانچه در برابر رطوبت قرار نگیرد و دچار پوسیدگی نشود، می‌تواند تا چند سال زیبایی خود را حفظ کند. همه‌ی این ویژگی‌ها به علاوه‌ی قیمت نسبتا پایین آن، کابینت ام‌دی‌اف را به پرکاربردترین کابینت در آشپزخانه‌های ایرانی تبدیل کرده است.

ویژگی‌های کابینت ام‌دی‌اف مدرن

  • کابینت ام‌دی‌اف تنوع رنگ و مدل بسیار بالایی دارد. انواع مدل‌ها و طرح‌های کابینت آشپزخانه در سبک مدرن را می‌توان با ام‌دی‌اف پیاده کرد.
  • به دلیل قیمت مناسب ام‌دی‌اف، معمولا یونیت و اسکلت کابینت‌ها در مدل‌های دیگر کابینت، از جنس ام‌دی‌اف است.
  • کابینت ام‌دی‌اف، رایج‌ترین مدل کابینت در آشپزخانه‌های ایرانی و سازگار با بودجه‌ی قشر متوسط جامعه است. این کابینت، در عین قیمت مناسب، زیبایی خاصی دارد.
  • کابینت ام‌دی‌اف، سازگاری بالایی با سایر وسایل منزل دارد. چرا که بسیاری از وسایل منزل که در چیدمان به کار می‌روند نیز از جنس ام‌دی‌اف هستند. به عنوان مثال، میز تلویزیون، میز غذاخوری، سرویس خواب و بسیاری لوازم دیگر، می‌توانند از جنس ام‌دی‌اف باشند. این ویژگی‌ باعث می‌شود، سازگاری و هماهنگی در جای‌جای منزل شما وجود داشته باشد.
  • ام‌دی‌اف در برابر آب، بسیار آسیب‌پذیر است. معمولا یونیت زیر سینک ظرف‌شویی را از جنس pvc می‌زنند و فقط درهای کابینت را ام‌دی‌اف کار می‌کنند. چنانچه کابینت ام‌دی‌اف در معرض رطوبت قرار نگیرد، عمر مفید و بالایی‌ خواهد داشت. در صورتی که mdf در برابر رطوبت قرار بگیرد و دچار پوسیدگی شود، می‌تواند محلی برای لانه‌گزینی حشرات موذی نیز باشد.

چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید از کابینت ام‌دی‌اف مقاوم در برابر آب نیز استفاده کنید. بدیهی است که این مدل کابینت، قیمت بسیار بالاتری از کابینت ام‌دی‌اف معمولی دارد.

  • تمیزکاری کابینت ‌mdf ساده است و شما را با چالش‌ و دشواری مواجه نمی‌سازد.

ویژگی‌های کابینت ام‌دی‌اف مدرن

سخن پایانی

بدون شک، همه‌ی ما کابینت مدرن ام‌دی‌اف را بارها دیده‌ایم و در خانه‌هایمان یک یا چند وسیله‌ی ساخته شده از ام‌دی‌اف داریم. ام‌دی‌اف در کنار قیمت مناسبش، که بزرگترین مزیت آن است، زیبا و چشم‌نواز نیز هست. انعطاف‌پذیری mdf باعث می‌شود بتوان انواع مدل‌ها و نمونه‌های مختلف کابینت آشپزخانه را به راحتی با آن طراحی و سفارش داد.

این مطلب ( کابینت مدرن آشپزخانه ) یک ریپورتاژ آگهی است و مسئولیت آن با آگهی دهنده می باشد، و درباره همه چیز فقط انتشار دهنده مطلب کابینت آشپزخانه مدرن ام دی اف می باشد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...