آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

فیلتر هوا

10 / 10 از 1 کاربر
مرجع : بازدید : 5404
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » یکشنبه 22 آذر 1394 در 38 : 17
فیلتر هوا و صنعت فیلتر سازی امروزه یکی از مشاغل پر رونق در ایران و جهان می باشد؛ با توجه به اینکه امروزه در ایران می توان به راحتی خط تولید فیلتر هوا را راه اندازی نمود، این صنعت می تواند یکی از مشاغل خوب برای آغاز نمودن یک کسب و کار باشد. برای راه اندازی خط تولید فیلتر هوا نیز امکانات زیادی لازم نیست، و فقط کافی با چند نیروی مجرب و استفاده از دستگاه های خط تولید فیلتر هوا&nbs ...
فیلتر هوا

فیلتر هوا

فیلتر هوا و صنعت فیلتر سازی امروزه یکی از مشاغل پر رونق در ایران و جهان می باشد؛ با توجه به اینکه امروزه در ایران می توان به راحتی خط تولید فیلتر هوا را راه اندازی نمود، این صنعت می تواند یکی از مشاغل خوب برای آغاز نمودن یک کسب و کار باشد.

برای راه اندازی خط تولید فیلتر هوا نیز امکانات زیادی لازم نیست، و فقط کافی با چند نیروی مجرب و استفاده از دستگاه های خط تولید فیلتر هوا که دارای دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشند، کار خود را برای تولید فیلتر هوا آغاز نماییم.

فقط نکته مهم در این راه استفاده از تجربه ی متخصصان مجربی می باشد که در این را بتوانند شما را همراهی نمایند. زیرا همواره برای رسیدن به موفقیت نیاز به تلاش و استفاده از تجربه ی گذشتگان می باشد و برای انتخاب مناسب دستگاه تولید فیلتر هوا بهتر است با متخصصان این امر حتما مشورت نمود.

فیلتر هوا

در مقالات این بخش قصد داریم فیلتر هوا را به شما به طور کامل معرفی نماییم.

همانطور که از معنای کلمه ای فیلتر مشخص می باشد، فیلتر هوا نیز مانعی می باشد که برای منع ورود بسیاری از ذرات و غبار به داخل شی و یا اشیایی استفاده می شود.

می توان فیلتر هوا را نیز به این صورت تعریف کرد ؛ فیلتر هوا یا در اصطلاح انگلیسی  Air filter جهت از بین بردن و مانع شدن از ورود ذرات معلق در هوا به کار می‌روند و بیشترین استفاده ی آن در صعنعت خودرو سازی و ماشین ها می باشد.

بسیاری  فیلتر های هوا از کاغذ یا اصطلاحا سلولز که با فیبر های مصنوعی ترکیب شده اند  و تولید می شوند. فیلتر های هوا اکسید سیلیسیم و سایر ذرات و غبار و آلودگی ها را به خود جذب می کنند و این ذرات با مواد فیلتر ترکیب می شوند. نوعی فیلتر هوا ذرات آلوده 5 تا 6 میکرونی و بزرگتر را جذب نموده و همچنین قادر است 80 تا 90 درصد ذراتی که کوچکتر از 2 میکرون هستند را جذب خود نماید. بعضی از بهترین فیلترهای هوا می توانند تمامی ذرات 2 میکرونی و بزرگتر و اکثر ذرات 1 میکرونی را در خود نگه دارند.

فیلتر هوا بایستی به حد کافی آلودگی ها را جذب کند. اما نباید زیاد مانع باشد تا جلوی هوا را زیاد بگیرد زیرا برای محترق شدن یک گالون سوخت در درون موتور ، 10000 الی 12000 گالن هوا از میان فیلتر هوا توسط موتور مکش می شود؛ این مقدار زیادی هوا است که ذرات فراوان موجود در آن جذب فیلتر می شوند ؛ به خصوص اگر خودرو در یک محیط آلوده یا جاده های خاکی حرکت کند.

اگر فیلتر هوا تعویض نشود ، تجمع ذرات آلوده سبب بسته شدن منافذ عبور هوا شده و جریان هوای عبوری از فیلتر محدود می گردد. راندمان فیلتر با جذب هرچه بیشتر ناخالصی ها بالاتر می رود. اما هنگامی که میزان آلودگی در درون فیلتر هوا از حد معمول فراتر رود ، عبور هوا از میان آن سخت و سخت تر خواهد شد.

 در نتیجه موتور برای دریافت حجم هوای یکسان ، مکش شدیدتری انجام می دهد. تاثیر این امر بر واکنش دریچه گاز ، عملکرد موتور و مصرف اقتصادی سوخت قابل توجه است و حجم هوای ورودی به موتور افت می کند  . پیامد دیگر گرفتگی فیلتر هوا می تواند بالا رفتن آلاینده منو اکسید کربن و یا عدم تائید خودرو در تست آلاینده های خروجی از اگزوز باشد.

دستگاه تولید فیلتر هوا

در این مقاله برای شما توضیحات مختصری درباره انواع دستگاه تولید فیلتر هوا خواهیم نوشت تا شما برای شروع کار خود در زمینه تولید فیلتر هوا بتوانید نکاتی را دانسته و کار را آغاز نمایید.

دستگاه های تولید فیلتر هوا انواع مختلفی دارند که در دسته ی کلی می توان آنها را به دو بخش زیر تقسیم بندی نمود:

  • دستگاه تولید فیلتر هوا ی اتوماتیک
  • دستگاه تولید فیلتر هوا نیمه اتوماتیک

نکته مهمی که ابتدای این امر باید به شما گوش زد نماییم، این مسئله می باشد که بسیاری از فروشندگان دستگاه های تولید فیلتر هوا امروزه دستگاه های نیمه اتوماتیک را به جای دستگاه های اتوماتیک به مشتریان ارائه می دهند. 

برای اینکه شما این دونوع دستگاه را از همین تمیز نمایید بهترین راه مشاوره با متخصصان این امر و کارشناسان دستگاه تولید فیلتر هوا می باشد.

یکی از شرکت های قدیمی در زمینه صنعت تولید فیلتر هوا شرکت صنعتگران سبز می باشد که دارای متخصصان مجرب و با تجربه و مشاورین دلسوز برای شما و صنعت تولید فیلتر هوا در کشور می باشد که می توانند مشاورین خوبی برای شروع کار شما باشند.

و اما دسته بندی دستگاه تولید فیلتر هوا! 

1- دسته ی دستگاه های اتوماتیک تولید فیلتر هوا:

این نوع دستگاه های فیلتر هوا همانگونه که از اسم آنها پیداست باید کاملا اتوماتیک کار های مربوط به تولید را انجام دهند. 

در این نوع خط تولید فیلتر هوا یک دستگاه وظیفه چین کردن کاغذ را بر عهده دارد و بخش دیگر به صورت اتوماتیک کار تزریق فوم را انجام می دهد. همچنین این خط تولید فیلتر هوا دارای میز CNC نیز می باشد.

2- دسته دستگاه های نیمه اتوماتیک خط تولید فیلتر هوا:

همانگونه که از اسم این دسته پیدا ست مقداری از کار این خط تولید فیلتر هوا غیر اتوماتیک بود و نیاز به نیروی کار برای انجام بعضی امور وجود دارد. اما به هر حال بسیاری از کار تولید به وسیله دستگاه تولید فیلتر انجام خواهد شد.

 

فیلتر هوا

شاید برای شما نیز سوال باشد که آیا فیلتر هوا ی خودرو نقشی در آلودگی و یا پاکتر بودن هوای کره زمین دارد؟!

طبق تحقیقات دانشمندان با توجه به تردد میلیونی ماشین ها به صورت روزانه بر روی خیابان های کره ی زمین، و با توجه به نقش فیلتر هوا در عملکرد بهتر موتور ماشین، می توانیم بگویم بعد از بنزین مناسب برای ماشین، فیلتر هوا نقش موثری در به وجود آوردن آلودگی کمتر در هوا، توسط خودرو ها می باشد.

زیرا عملکرد بهتر موتور یک خودرو باعث ایجاد کمتر منوکسید کربن در هوا می باشد.

پس اگر به فکر سلامت هوای کره زمین می باشیم و قصد این را نداریم که ما کسی باشیم که به لایه اوزون صدمه می زنیم، بهتر است فیلتر هوا ی خودروی خود را به صورت منظم تعویض نماییم.

اگر تمامی اشخاصی که خودرو دارند این مسئولیت را بر عهده خود بدانند که می توانند با چک کردن فیلتر هوا و عملکرد خودروی خود می توانند تاثیر زیادی بر روی هوا داشته باشند، شاید در آینده شاهد هوای پاک تر در شهر های پر جمعیت جهان مثل تهران باشیم.

 

انواع فیلتر هوا

تمام فیلتر های هوا از مواد نازکی ساخته می شوند، درست مانند ماسک های گرد و غبار. این مواد اکثرا از جنس کاغذ یا پارچه هستند اگرچه فیلترهای اسفنجی نیز اخیرا وجود دارند. اتومبیل های قدیمی تر که با سیستم کاربراتور کار می کنند معمولا از فیلترهای گرد و دایره ای شکل استفاده می کنند در حالی که خودروهای انژکتوری از فیلترهای مسطح مستطیلی استفاده می کنند. 

حال در اینجا انواع فیلتر هوا های خودرو را به شما معرفی می نماییم:

فیلترهای هوای کاغذی:

فیلترهای هوای کاغذی معمول ترین فیلترهای هوای مورد استفاده در خودروهای شخصی و خانوادگی هستند. اگرچه شکل این فیلترها متفاوت است اما اغلب آنها دارای لبه ای لاستیکی یا پلاستیکی بوده که در درون آن کاغذی به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد. اکثر این فیلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نیز راحت است.

فیلترهای هوای روغنی :

فیلتر های روغنی (یا فیلترهای حمام روغن) امروزه کاربرد چندانی ندارند مگر در برخی از اتومبیل های بسیار قدیمی. این نوع ازفیلتر ها قبل از توسعه و پیشرفت فیلترهای کاغذی به کار می رفته اند. طراحی فیلترهای مذکور به نحوی بوده است که جریان هوای حامل ذرات مزاحم را به درون وان پر از روغن یا محیطی آغشته به روغن (چیزی مانند اسفنج یا یک توری ریز) هدایت بکنند تا ذرات آن رسوب کرده و جدا شوند.

فیلترهای اسفنجی :

فیلتر هوای اسفنجی از پلیمرهای اشباع شده از روغن ساخته می شود. قدرت فیلترهای اسفنجی در جداکردن ذرات گرد و غبار بیشتر از فیلتر های کاغذی است. فیلترهای کاغذی معمولا جوابگو بوده و ارزانتر هستند اما فیلترهای اسفنجی برای کار در محیط های با میزان گرد و غبار بالا مانند ماشین آلات مربوط به کارخانه ها، کامیون های برون جاده ای و شاسی بلندها مناسب ترند.

فیلترهای پنبه ای :

پارچه های پنبه ای با منفذهای بسیار ریز یا همان فیلترهای پنبه ای نوع دیگری از فیلترها هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود دارد. این فیلتر ها را می توان شست و از آنها بارها و بارها استفاده نمود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...