آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

دوربین مداربسته

10 / 10 از 4 کاربر
مرجع : بازدید : 5443
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » یکشنبه 27 دی 1394 در 36 : 15
دوربین مدار بسته یا CCTV یکی از مهمترین اجزای سیستم نظارتی مدار بسته است و در این سیستم عمل گرفتن تصویر و فرستادن آن برای دستگاه دی وی آر یا دستگاه پخش بر عهده دوربین می باشد . دوربین های مدار بسته دارای تنوع بالایی می باشد و ابعاد و اشکال متفاوتی دارد به همین دلیل برای دوربین های مدار بسته دسته بندی های مختلفی در نظر گرفته شده است . دسته بندی اول بر حسب سیستم دوربین مدار ...
دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته یا CCTV یکی از مهمترین اجزای سیستم نظارتی مدار بسته است و در این سیستم عمل گرفتن تصویر و فرستادن آن برای دستگاه دی وی آر یا دستگاه پخش بر عهده دوربین می باشد . دوربین های مدار بسته دارای تنوع بالایی می باشد و ابعاد و اشکال متفاوتی دارد به همین دلیل برای دوربین های مدار بسته دسته بندی های مختلفی در نظر گرفته شده است . 
دسته بندی اول بر حسب سیستم دوربین مدار بسته می باشد که در قسمت های بعدی به توضیح مفصل آن می پردازیم .
دسته اول را دوربین مدار بسته آنالوگ تشکیل می دهد . در دوربین مدار بسته آنالوگ تصاویر گرفته شده توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط یا پخش انتقال داده می شود و کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته آنالوگ بر حسب پارامتری به نام TVL سنجیده می شود .
دسته دوم دوربین مدار بسته IP یا تحت شبکه نامیده می شود . در سیستم تحت شبکه یا IP تصاویری که توسط دوربین مدار بسته گرفته می شود به وسیله کابل شبکه کامپیوتری مانند کابل CAT5 به دستگاه ضبط دی وی آر یا دستگاه پخش تصویر منتقل می شود همچنین کیفیت تصویر این نوع دوربین ها با پیکسل تعیین می شود به عنوان مثال 1.3 مگاپیکسل .
دسته سوم مربوط می شود به دوربین مدار بسته HD-SDI . در دوربین های مدار بسته HD-SDI تصاویر یا کیفیت HD گرفته و به وسیله کابل کواکسیال منتقل می شود البته باید در نظر داشته باشید که دوربین مدار بسته HD-SDI برای ضبط تصاویر نیاز به کارت یا دستگاه DVR مخصوص به خود را دارد که قابلیت ضبط تصاویر به صورت HD را داشته باشد .

دوربین مدار بسته
دسته های فوق دارای زیر گروه هایی هم هستند مانند دوربین مدار بسته دام که بیشتر برای مکان هایی که دارای سقف کوتاهی هستند مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهری کروی شکل دارد و دوربین مدار بسته اسپید دام و انواع دوربین مدار بسته بالت یا دید در شب و دوربین های مدار بسته صنعتی یا همان دوربین های صنعتی . هر کدام از این زیر گروه ها دارای ویژگی ها و کاربری های منحصر به فرد خود می باشد .

نصب دوربین مدار بسته

برای نصب دوربین مدار بسته بایستی که با ابزارها و اتصالات نصب و تجهیزات برق آشنایی داشته باشید . در زیر برای شما روش ساده و ابتدایی نصب یک دوربین مدار بسته را با فرض بر این موضوع که شما اطلاعات فنی و آشنایی با سیم کشی و استفاده از ابزار های برق را حداقل به صورت ابتدایی می دانید ، توضیح می دهیم . 

برای نصب دوربین مدار بسته در ارتفاع ، باید بدانید که این کار برای مبتدی ها خطرناک است و بهتر است که کار را به یک نصاب حرفه ای بسپارید . در غیر این صورت مسئولیت هر اتفاق و آسیبی به عهده خود شما می باشد .
برای انجام کار باید یک نقشه یا پلان از سیستم داشته باشیم . در پلان بایستی محل نصب دوربین های مدار بسته را مشخص کرد . در نظر داشته باشید که نصب دوربین مدار بسته در محیط های کم نور و تاریک توصیه نمی شود ولی اگر نصب دوربین مدار بسته در در محیط تاریک و کم نور الزامی بود می توانید از دوربین مدار بسته دید در شب استفاده کنید البته تصویری که به شما می دهد به صورت سیاه سفید است . 

نکته دیگری که بایستی در نظر داشته باشید این است که دوربین مدار بسته نباید مستقیم رو به خورشید باشد همچنین لامپ های پر نور . مهمترین قسمت نصب دوربین مدار بسته انتخاب کردن محل نصب دوربین می باشد . به غیر از نور محیط شما باید فاصله طولی شی یا محیط مورد فیلم برداری را نیز در نظر داشته باشید . برای خرید لنز دوربین مدار بسته روشنایی محیط و فاصله شی تا دوربین از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به عنوان مثال برای یک محیط 50 متری بک لنز 3.6 بسیار مناسب است . فاصله کانونی لنز با بیشتر شدن فاصله طولی شی از دوربین مدار بسته نیز بیشتر می شود . خرید یک لنز مناسب برای دوربین مدار بسته نیاز به یک فرد با تجربه دارد که با توجه به نور محیط و فاصله شی تا دوربین بهترین انتخاب را داشته باشد . البته شما می توانید از دوربین مدار بسته ای که دارای لنز فوکوس است استفاده کنید منتها این نکته لازم به ذکر است که محدوده فوکوس این نوع لنز ها محدود است . 
شما باید نقاط و مکان های مهم را مشخص کنید تا بتوانید تعداد دوربین های مدار بسته را به نیاز واقعی تعیین کنید و از هزینه های اضافی برای نصب و خرید دوربین مدار بسته بیشتر بکاهید .
در زمان نصب دوربین مدار بسته بهتر است طوری دوربین ها نصب شوند که هر دستگاه به صورت جداگانه محیطی را کاملا پوشش دهد یا اصطلاحا همپوشانی نداشته باشند البته اگر حفظ امنیت دوربین مدار بسته نصب شده نیز مد نظر باشد باید عکس این موضوع عمل کنید یعنی باید دوربین ها همپوشانی داشته باشند و هر دوربین مداربسته در دید و تصویر دوربین مدار بسته دیگر قرار گیرد نکته مهم دیگر در انتخاب محل دوربین مدار بسته امکان کابل کشی استاندارد در محل نصب دوربین مدار بسته است.

 

طراحی یک سیستم دوربین مدار بسته مناسب
هفت سوال کلیدی و اساسی برای طراحی کردن یک سیستم نظارتی وجود دارد که ما در این جا به توضیح آن می پردازیم . هدف ما در این مقاله معرفی کردن نکته های اصلی در طراحی یک سیستم حفاظتی نظارتی است و به مسائل در حاشیه پرداخته نشده است .

اولین سوال که در جمع آوری یک سیستم دوربین مدار بسته به ذهن می رسد این است که بایستی از چه نوع دوربینی استفاده کنیم ؟
در جواب باید گفت در یک سیستم حفاظتی نظارتی دوربین ها چشم سیستم هستند . دوربین مدار بسته بایستی در نقاط مهم نصب شوند تا تصویری که تهیه می کنند نتیجه مطلوبی به شما بدهد . در نصب دوربین مدار بسته 2 مکان وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد 1- محل رفت و آمد افراد 2 - پوشش دادن منطقه هایی که اموال و دارای های با ارزش وجود دارد .
جاهایی که نیاز به حفاظت و امنیت دارد مانند محل گاو صندوق ، پارکینگ ها ، مکان های پر رفت و آمد تجاری و ... باید تحت پوشش دوربین مدار بسته قرار گیرد .
حال برای زیر پوشش قرار دادن این مناطق باید دوربین مناسب در نظر بگیرید و این دوربین ها نیز بایستی چهار ویژگی اش مورد بررسی قرار گیرد .
1-ثابت بودن دوربین مدار بسته یا متحرک بودن آن ، در دوربین مدار بسته ثابت ، تصویر فقط در یک محدوده خاصی متمرکز است و نظارت می کند و دوربین مدار بسته ptz یا همان دوربین متحرک که قابلیت حرکت به طرفین را دارد . بیشتر برای کاربری نظارتی از دوربین های ثابت استفاده می شود .
2-دیگر ویژگی نصب دوربین مدار بسته که باید به آن توجه داشت رنگی بودن و دید در شب بودن آن دوربین است . تصویری که شما از سیستم نظارتی خود به دست می آورید می تواند سیاه سفید یا رنگی باشد . زمانی که نور محیط کم باشد تصویری که شما از دوربین مدار بسته مادون قرمز یا حرارتی خود بر روی نمایشگر می بینید سیاه سفید است . دوربین مدار بسته مادون قرمز نور لازم برای تصویر برداری در تاریکی را به وسیله لامپ های مخصوص یا همان چراغ های مادون قرمز تامین می کند و دارای قیمت بسیار مناسبی است . می توان گفت این نوع دوربین ها سهم بزرگی از بازار فروش دوربین مدار بسته را از آن خود کرده است و دوربین مدار بسته حرارتی برای تصویر برداری در تاریکی نیاز به نور ندارد و تصویری که به شما می دهد خطوط بیرونی تصاویر است و قیمت های بسیار بالایی دارد . در روشنایی و نور روز استفاده از دوربین مدار بسته رنگی اولین گزینه پیشنهادی می باشد زیرا که تصویر آن نسبت به کیفیت تصویر سیاه سیفید کاملا مشهود است .
3-سیستم اصلی دوربین مدار بسته هم دارای اهمیت ویژه ای است . شما باید این موضوع را در بررسی کنید که می خواهید دوربین های مدار بسته سیستم نظارتیتان آی پی باشد یا آنالوگ . دوربین های آی پی دارای رزولوشن مگاپیکسل هستند و تصویر داخل خود دوربین دیجیتال می شود و روز به روز به مخاطبین این نوع دوربین افزوده می شود . اما این موضوع را نیز باید مد نظر داشته باشید که قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ بسیار مناسب تر از سیستم های تحت شبکه است . در بعضی از پروژه های بزرگ دیده شده است که این دوربین ها را با هم ترکیب کرده و از هر دو سیستم استفاده می کنند . به عنوان مثال برای پارکینگ از سیستم آی پی و برای طبقات از دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده می کنند .

چگونگی نصب دوربین مدار بسته
اول مسیر کابل کواکسیال هر دوربین تا DVR را مشخص می کنیم .
تعیین کنید که منبع تغذیه دوربین مداربسته به چه صورت است مرکزی یا انفرادی .
اگر مسیر های داخلی نیاز به داکت کشی داشته باشند ، این مسیر را برای نصب کامل آماده دوربین آماده نمایید .
برای حفظ امنیت در برابر مسیر های بیرونی و دوام بیشتر آن دوربین ها حتما از یک لوله فلکسی مخصوص نصب استفاده نمایید .
کابل کواکسیال مخصوص نصب دوربین مدار بسته  خود را از مسیری که آماده شده رد کنید .
در این مرحله نوبت به نصب کانکتور بی ان سی است ، برای اینکار از بی ان سی های درجه یک استفاده نمایید .
برای دیوی کابل بی ان سی از یک باکس مناسب کنار هر دوربین مدار بسته استفاده نمایید .
دوربین ها در محل های در نظر گرفته شده نصب نمایید .
هاردیسک دی وی آر را بر روی دی وی آر نصب نمایید .
دی وی آر را بر روی دی وی آر نصب نمایید .
دی وی آر را در محل مورد نظر از پیش تعیین شده است ، نصب نمایید .
بی ان سی های مربوط به دی وی آر را به آن وصل نمایید .
برای بالا آمدن تصویر ، برق سیستم را روشن نمایید .
بعد از اینکه تصاویر را مشاهده کردید ، جهت آن را به بهترین زاویه دید موجود تنظیم نمایید .
در این مرحله تنظیمات و نحوه ی رکورد تاریخ و تصاویر سیستم و... از درون منوی دی وی آر انجام می شود .
با این حال اگر تجربه ی این کار را ندارید ،از شرکت های متخصص که در این زمینه فعالیت می نمایند کمک بگیرید .

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...