آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

صنعت ترازو

10 / 10 از 2 کاربر
مرجع : بازدید : 5838
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » شنبه 1 شهریور 1399 در 56 : 12
ترازو چیست؟ ترازو دیجیتال ، ترازو دستگاهی جهت تعیین وزن اجسام می باشد که از سالیان دور نیاز انسان ها در مصارف گوناگون بوده است ، در مواردی نیز علاوه بر وزن کلی اجسام ، وزن ترکیبی اجسام نیز توسط ترازو توزین می گردد ، ترازوی طلا کشی که به ترازو زرگری نیز معروف می باشد ، در زمان توزین ، ترازو ، وزن طلای بکار رفته در اجسام ، را توزین و مشخص می نماید ، در نمونه ی دیگر می توان تعیین وزن ...
صنعت ترازو

صنعت ترازو

ترازو چیست؟

ترازو دیجیتال ، ترازو دستگاهی جهت تعیین وزن اجسام می باشد که از سالیان دور نیاز انسان ها در مصارف گوناگون بوده است ، در مواردی نیز علاوه بر وزن کلی اجسام ، وزن ترکیبی اجسام نیز توسط ترازو توزین می گردد ، ترازوی طلا کشی که به ترازو زرگری نیز معروف می باشد ، در زمان توزین ، ترازو ، وزن طلای بکار رفته در اجسام ، را توزین و مشخص می نماید ، در نمونه ی دیگر می توان تعیین وزن و ترکیب وزنی آلیاژ های فلزی را نام برد .
ترازو یکی از قدیمی ترین ابزار جهت اندازه گیری می باشد ، که گذشته ی صنعت ترازو به حدود 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد ، با توجه به مقبره های فراعونه ی مصر دیده می شود که نقاشی ترازو نیز بر روی مقبره ها حکاکی و درج گردیده است همچنین در زمان عهد عتیق به ترازو نیز اشاره های کوچکی گردیده است .
در زبان عربی نام ترازو ، میزان می باشد که در قران کریم نیز ترازو را با این نام به عنوان بر پا دارنده ی عدل و وسیله ای جهت سنجش معرفی شده است .
ترازو در گذشته کاربرد دیگری داشت که جهت اندازه گیری زمان نیز به کار می رفت ، در ریاضیات نیز از ترازو برای بدست آوردن نسبت مستقیم و معکوس استفاده می گردید .
ترازو امروزه در مدل های بسیار متنوع در حال تولید و پیشرفت می باشد ، ترازو سالهای زیادیست که از مدل ترازوی قپانی ، ترازوی عقربه ای به ترازوی دیجیتالی تغییر یافته و ابزار استفاده شده در ترازوی دیجیتال نسبت به ترازو عقربه ای بسیار حساس تر و دقیق تر گردیده است ، دقت ترازو دیجیتال امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخودار می باشد که از این جهت نیز تنوع محصولی ترازو آغاز گردید .
ترازو ها در مدل ترازو آزمایشگاهی ، ترازو صنعتی ، ترازو فروشگاهی در حال تولید می باشند که تنوع مدل های معرفی شده ی ترازو نیز خود به گروه های دیگری تقسیم می گردد .

ترازو متشکل از قطعاتی ست که با هماهنگ و تنظیم شدن به صورت همزمان و وابسته به یکدیگر عمل توزین را به نتیجه می رسانند .

نمایشگر : نمایشگر جهت نمایش توزین انجام شده توسط ترازو می باشد .

بدنه ی ترازو : باکسی است که در مدل های گوناگون بر حسب نوع مصرف تعیین می گردد .

 

تاریخچه ترازو Digi ، چرا ما نیاز به خرید ترازو داریم ؟ خرید ترازو می تواند کار مشکلی باشد ... به خصوص اینکه شاید دسته بندی ها را نشناسید ، اینکه ترازو می خرید یا کالای بی مصرفی که تنها نام ترازو را یدک می کشد مهم است !

انتخاب ترازو زمانیکه شما ترازو دیجیتال متنوعی در بازار می بینید می تواند کمی گیج کننده باشد ، اما کدام برند است که تنها با مدتی بسیار کوتاه کار کردن با آن ، احساس نیاز پیدا خواهید کرد .

ترازو دیجی دستگاهی ست که تنها با چند بار کارکرد و آشنایی با کارایی آن برای داشتن دوباره ی آن تلاش خواهید کرد .

این یک رپورتاژ آگهی نیست که ما بخواهیم برای شما تبلیغ کنیم ، در این مقاله تلاش بر این است که اطلاعات مفید ، جامع و کلی به مخاطب ارائه و سپس با توجه به استاندارد های ذکر شده ، می توانید آنچه خوبان همه دارند را داشته باشید .

ترازو دیجیتال هم هر چقدر پیشرفته باشند ، اما همچون سایر ابزارها در سراسر دنیا کار اصلی خود را انجام می دهند . حال آنکه ، آنان که وسیله و ابزاری را توسعه دادند هم موفق تر در دستیابی به اهداف شرکت خود بوده و هم زندگی روزمره را آسان سازی نمودند .

در یک جمله ترازو ابزاری است برای اندازه ‌گیری وزن اجسام ، ترازو سنتی معمولاً از دو کفه و یک عقربه به نام شاهین تشکیل می شد و برای اندازه گیری وزن از وزنه هایی که بر اساس واحدهای توزین ساخته شده بود استفاده می گردید ، با توجه به گذشته ی ترازو در می یابیم امروزه ترازو فروشگاهی و ترازو آزمایشگاهی در حد شگرف انگیزی پیشرفت داشته است .

با هم به یکی از توسعه دهندگان این محصول بپردازیم :

برند Digi با شعار ما در حال توسعۀ راه حل های نوآورانه هستیم !

شرکت Digi ، محصولاتی نو آورانه را که هر کدام انقلابی در بیزینس و تجارت هستند به مشتریانش در سراسر جهان عرضه می کند .

کمپانی Digi موفقیت خود را چنین شرح می دهد : ما با راهنمایی ارزشمند مستقیم و غیر مستقیم مشتریانمان در بازارها، محصولاتی را تولید کرده ایم که به تجارت و کسب و کارشان کمک شایانی داشته باشیم . تولید ترازو دیجیتال را مدیون همین مشتریان هستیم .

تنها همین ترغیب مشتریان به ایجاد محصولات نو آورانه و همچنین در دست گرفتن بازار های جدید ، بهترین ادعا و بهترین شعار ماست و اینکه برای تولید یک محصول ، خوب تحقیق می کنیم ، به همین علت است که شرکت ما از سال 1934 سرپا ایستاده و در حال پیشرفت می باشد .

ارزش ها و استاندارد های جدیدی توسط ترازو Digi ، در صنعت ترازو دیجیتال همچنان رو به رشد است ، با گذشتن از مسیرهای کهنه و دیروزی ، پیش بینی مسیرهای جدید را نمودیم که می بایست با استفاده از فرصت های رو به رشد و تولید هرچه بیشتر مرتبط با ترازو دیجیتالی پیشگامان ، از اولین ها باشیم و بمانیم .

اختراعات Digi

پس از گذشت سالها ، Digi یک رشته قابل توجهی از محصولات نو آورانه را به ویژه در صنعت ترازو تولید کرده است که در سال جاری به اطلاعتان خواهد رسید .

تاریخچه

ترازو digi برای حدود 70 سال مدیریت و رهبری صنعت ترازو را در دست خود گرفته است .

دیجی به یک انقلاب صنعتی رسید و ارزش های جدیدی ایجاد کرد و در تعریف استاندارد های صنعتی موفق بود .

با گذشت هر نسل ، افکار متعادل را کنار گذاشتیم و پایه گسترده تری برای رهبری صنعت ترازو برای آینده تدارک دیده ایم .

دفاتر دیجی هم اکنون به صورت رسمی در 11 کشور دنیا از جمله بلژیک ، کانادا ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه ، کره ، هلند ، توکیو ، چین و ژاپن فعال هستند .

این فهرستی از تاریخچۀ سالهای دور تا به امروز ترازو دیجی است .

در سال 1910 شرکت ژاپنی ساخت ماشین آلات تاسیس شد .

در سال 1928 اولین ترازو پر دقت ژاپنی ساخته شد . ( محصول مشترک ژاپن ، ایالات متحدۀ آمریکا ، انگلستان ، آلمان و فرانسه )

در سال 1934 مرکز تحقیقاتی تروکا ( شرکت تروکا سیکو ) اولین دستگاه تنظیم دمای خودکار برای ترازو ها ساخت .

در سال 1935 برای ترازو یجیتالی جدید ، درجه های دمایی جدیدی تنظیم شد .

در سال 1938 نام شرکت به تروکا سیکوشو ( Teraoka Seikosho ) تغییر کرد .

در سال 19340 دقت میکرومتر به 1.10000mm افزایش یافت و تولید انبوه آن آغاز شد .

در سال 1946 تولید ترازو های خودکار مجددا پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد .

در سال 1965 اختراع اولین ترازو دیجیتال محاسبه کنندۀ قیمت‏ آغاز شد .

در سال 1973 آغاز دیجی در زمینه ی ترازوی دیجیتال محاسبه کننده قیمت گردید .

در سال 2001 دو مدل SM-500 و  SM-300 ، دو دستگاه ترازو به علاوه پرینتر داخلی توسط دیجی تولید شد .

در سال 2004 اولین ترازو بارکد خوان به بازار آمد ، مدل DS-980 به عنوان ترازو پرینتر دار از طرف دیجی به بازار آمد .

دیجی اسکال مرکز فروش ترازو دیجیتال دیجی ، کیفیت و عمر طولانی ترازوی دیجیتال را تایید می نمایید .

 

ترازو در صنعت

ترازو دغدغه ی عرضه کنندگان کالا از گذشته تا امروز بوده است ، ترازو دستگاه توزین مواد می باشد که در اصناف مختلف از ظرفیت و دقت هایی گوناگون ساخته می شود ، برای مثال ترازو فروشگاهی به نسبت ترازو آزمایشگاهی و ترازو زرگری از حساسیت کمتری برخوردار می باشد .
ترازو در صنعت اهمیت بالایی دارد و عرضه کنندگان کالا و خدمات علاوه بر توجه به کیفیت مواد و کالای تولیدی به صحیح بودن وزن مواد نیز اهمیت زیادی می دهند .
ترازو در گذشته ی دور ترازو قپانی و در زمانی نزدیک تر از آن ترازو عقربه ای نام داشت امروزه ترازو دیجیتال با جدید ترین تکنولوژی در حال تولید و به روز رسانی است .
ترازو بهترین روش جهت اندازه گیری و تامین اطمینان فروشنده و مشتری می باشد ، ترازو فروشگاهی نسبت انواع مختلف آن استفاده ی بیشتری دارد .
ترازوی جدید در حال تولید در گروه ترازو فروشگاهی ، ترازو لیبل زن و بارکد زن می باشد که علاوه بر توزین مواد ، امکان ذخیره قیمت کالا و نیز عمل محاسبه قیمت کالا را به انجام می رساند ، این دستگاه با تولید بارکد واقعی بر روی لیبل عمل بسته بندی را نیز در کارخانه ها و تولید ها به صورت بسیار ساده انجام می دهد ، بارکد تولیدی توسط ترازو با بارکد خوان اسکن شده و اطلاعات ثبت شده به صندوق و یا کامپیوتر انتقال می یابد .
ترازو آزمایشگاهی نسبت به ترازوی فروشگاهی چندین برابر بیشتر دارای حساسیت توزین است که با دقت هایی مانند 0/1 گرم 0/01 گرم 0/001 گرم و 0/0001 گرم و در انتها با 0/00001 گرم عمل توزین را به عهده می گیرد ، ترازو دقیق آزمایشگاهی تنها به توزین مواد اطلاق نمی گردد بلکه در انواع گوناگون تولید می گردد .
در زمانی که قدرت مقایسه و تجزیه و تحلیل مواد را داشته باشد به ترازو مقایسه کننده و نیز در نوع محاسبه ی مقدار رطوبت مواد به ترازو رطوبت سنج معروف می باشد .

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...