آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

تور بانکوک

10 / 10 از 1 کاربر
مرجع : بازدید : 4088
درباره همه چیز » تور و گردشگری » تور خارجی » چهارشنبه 25 آذر 1394 در 53 : 12
تور بانکوک که مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است، بین مردم تایلند با نام شهر فرشتگان خوانده می شود. بانکوک  یکی از بزرگترین شهرهای جهان و یکی از پر جنب و جوش ترین پایتخت های آسیاست. بانکوک مانند بسیاری از شهرهای مدرن جهان، دارای آسمان خراش ها ، هتل های لوکس و مراکز خرید پیشرفته و مدرن و فرودگاه بین المللی بسیار مدرنی است که همه روزه پروازهای مستقیم بسیاری از پایتخت های آسیایی، استرال ...
تور بانکوک

تور بانکوک

تور بانکوک که مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است، بین مردم تایلند با نام شهر فرشتگان خوانده می شود. بانکوک  یکی از بزرگترین شهرهای جهان و یکی از پر جنب و جوش ترین پایتخت های آسیاست. بانکوک مانند بسیاری از شهرهای مدرن جهان، دارای آسمان خراش ها ، هتل های لوکس و مراکز خرید پیشرفته و مدرن و فرودگاه بین المللی بسیار مدرنی است که همه روزه پروازهای مستقیم بسیاری از پایتخت های آسیایی، استرالیا، کانادا، اروپا و آمریکا دارد.
این شهر اکنون با بیش از ۱۵۰۰ کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. بانکوک به علت بیش از ۴۰۰ معبد بودایی بی نظیر خود شهرت دارد و اگر اقامت شما در تور بانکوک کوتاه باشد، قادر به بازدید از تمامی جاذبه های این شهر گرم، شلوغ و هیجان انگیز نخواهید بود. بانکوک به همراه پوکت و هواهین، محل مناسبی برای استراحت و اقامت خانواده هاست. هواهین، قدیمی ترین و سنتی ترین استراحتگاه ساحلی تایلند است که در نزدیکی بانکوک قرار دارد و استراحتگاه خانواده سلطنتی نیز در آنجا واقع شده است.
مردم بانکوک به غذا خوردن علاقه بسیار دارند که به این موضوع می توان از رستوران های بسیار و انواع غذاهایی که در کنار خیابان ها فروخته می شوند، پی برد. انعام دادن درتایلند کاملا رایج است و روز به روز بیشتر می شود.

بانكوك مركز تجاري تايلند است. بنادر متعدد ، خطوط راه آهن ، فرودگاهها امكاناتي را فراهم آورده تا بانكوك به يك مركز تجاري براي واردات و صادرات به كشور تايلند وهمچنين آسياي جنوب شرقي باشد.
محصولات ويژه بانكوك قطعات خودرو، لوازم منزل ، اشياي عتيقه مي باشد.در گذشته محصولات كشاورزي منبع اصلي درآمد اين شهر محسوب مي شد ولي امروزه توليد منسوجات و قطعات الكترونيكي و كامپيوتر نيز به آنها اضافه شده است.
با افزايش تعداد گردشگران از بانكوك ، صنعت گردشگري به يكي از منابع اصلي درآمد براي اين شهر بشمار مي رود.

 

 

هتل های برگزیده شهر بانکوک
 
هتل بانکوک پالاس

هتل بانکوک پالاس

بانکوک - تایلند
هتل آسیا بانکوک

هتل آسیا بانکوک

بانکوک - تایلند
هتل مونتین بانکوک

هتل مونتین بانکوک

بانکوک - تایلند
هتل استین مکاسان،بانکوک

هتل‏استین‏مکاسان

بانکوک - تایلند
هتل آماری واترگیت

هتل آماری واترگیت

بانکوک - تایلند
هتل بیوک اسکای

هتل بیوک اسکای

بانکوک - تایلند
هتل ایبیس بانکوک ساثورن

هتل‏ایبیس‏بانکوک

بانکوک - تایلند
هتل فروم پارک

هتل فروم پارک

بانکوک - تایلند
هتل ای رزیدنس سیلوم

هتل‏ای‏رزیدنس‏سی

بانکوک - تایلند
رامادا پلازا منام ریورساید بانکوک

رامادا‏پلازا‏منا

بانکوک - تایلند
هتل سیام سیتی

هتل سیام سیتی

بانکوک - تایلند
هتل مونتین ریور ساید

هتل‏مونتین‏ریور‏

بانکوک - تایلند
رویال ارکید شرایتون

رویال‏ارکید‏شرای

بانکوک - تایلند
رامادا بانکوک

رامادا بانکوک

بانکوک - تایلند
آماری آتریوم بانکوک

آماری‏آتریوم‏بان

بانکوک - تایلند
 

تاریخچه شهر بانکوک : پیش از دهه ۱۷۸۰ میلادی، حومه بانكوك شامل قلمروهای كوچك شاهزادگان و پادشاهانی بدون مسند رسمی بود. بانكوك در آغاز و در دوران سلسله پادشاهی آیوتایا، ۱۳۵۰ تا ۱۷۶۷ میلادی، جامعه‌ای كوچك از تجار را در كرانه غربی رودخانه چائوفرایا تشكیل می‌داد. درباره نام این شهر برخی آنرا تركیب بنگ ماكوك می‌دانند، بنگ در زبان تایلندی مركزی به شهرهای كوچكی كه در مرز رودخانه بنا شده‌اند، اطلاق می‌شود و ماكوك به گیاه الائوكارپوس هیگروفیلوس با میوه‌ای شبیه زیتون گفته می‌شود. برخی دیگر نیز نام بانكوك را آمده از بنگ كوه می‌شمارند، كوه به معنی جزیره است، و می‌توانسته دلالت بر رودخانه‌ها و كانال‌های آبی بسیاری كه اطراف بانكوك را فراگرفته‌اند، دلالت كند.
پس از سقوط سلسله آیوتایا به دست پادشاهان برمه در ۱۷۶۷، سلطان جدید، تاكسین، منطقه‌ای در كرانه غربی رود چائوفریا را به پایتختی برگزید كه بعدها تونبوری نام گرفت. با پایان حكومت تاكسین در ۱۷۸۲، پادشاه بودا یودفا چولالوكه پایتخت خود را بر كرانه شرقی رود چائوفریا و بانكوك امروزی قرارداد و بدان نام تشریفاتی كرونگ تپ ماها ناخون به معنی شهر فرشتگان را اطلاق كرد. وی همچنین سلسله چاكری را بنیان نهاد. به دستور او در ۲۱ آوریل ۱۷۸۲ بانكوك رسماً به عنوان پایتخت تایلند و جلوسگاه دولت برگزیده شد.
از دهه ۱۷۸۰ میلادی به بعد بیشتر تاریخچه این شهر حكایت از بازسازی مكرر معابد قدیمی، قصرها، و بناهای یادگاری دارد، چراكه وظیفه الهی شاه در حمایت از مذهب بودایی چنین ایجاب می‌نمود.
شاه مونگكوت، رامای چهارم درسال 1865 ميلادي و پس از او پسرش، شاه چولالونگكورن، رامای پنجم در سال 1868 ميلادي به توسعه و مدرنیزاسیون بانكوك و تایلند همت گماشتند. اولین خیابان سنگفرش شده بانكوك در سال 1863 و در زمان سلطنت مونگكوت احداث شد و پسرش به توسعه راه‌ها، احداث خط راه‌آهن و راه تراموا پرداخت.

تور بانکوک محل بسیار مناسبی برای خريد است زیرا اگر بدانید از کجا خرید کنید، می توانید اجناس بسیار ارزانی پیدا کنید. یکی از این مناطق بازار پتونم است که در مرکز بانکوک قرار دارد، از صبح تا بعدازظهر باز است و کوچه های باریک آن مملو از مغازه های لباس فروشی است که در آن می توانید با خرید دو یا سه قطعه جنس، از قیمت عمده فروشی برخوردار شوید. در نزدیکی این بازار، برج بایوک و دو مرکز خرید پتونم و پتینم وجود دارد. فروشگاه ورلد ترید سنتر نیز در نزدیکی پتونم قرار دارد و دارای سینما نیز هست.
يكي از مهمترين مراكز خريد در تور بانکوک خواهید دید، ميدان سيام مي باشد. در اين ميدان فروشگاههاي زيادي از جمله سيام ديسكاوري، سيام سنتر ، سيام باراگون و فروشگاه بزرگ ام بي كي كه يكي از بزرگترين فروشگاههاي بانكوك و آسيا در هشت طبقه و داراي مجموعه هاي تفريحي واقع شده است. از ديگر فروشگاههاي مهم شهر بانكوك مي توان به رابينسون، سنترال ، زن و خيابان سيلوم و بازار شبانه نام برد.

 

 

جاذبه های گردشگری برگزیده شهر بانکوک
 
كاخ پادشاهي امرالد بودا

كاخ پادشاهي امرا ...

بانکوک/تایلند
دنياي وحش

دنياي وحش

بانکوک/تایلند
رز گاردن

رز گاردن

بانکوک/تایلند
معابد بانكوكTraimit BuddhaوReclining Buddha

معابد بانكوكTrai ...

بانکوک/تایلند
دريم ورلد

دريم ورلد

بانکوک/تایلند
شهر سوخته(آيوتايا)

شهر سوخته(آيوتايا)

بانکوک/تایلند
رودخانه كواي

رودخانه كواي

بانکوک/تایلند
مزرعه تمساح ها

مزرعه تمساح ها

بانکوک/تایلند
شام در كشتي

شام در كشتي

بانکوک/تایلند
معبد بوداي زمردين

معبد بوداي زمردين

بانکوک/تایلند
بازار روي آب

بازار روي آب

بانکوک/تایلند
 

بانكوك نظير ساير شهرهاي بزرگ و مدرن دنيا به داشتن ساختمانهاي عظيم، هتلهاي بسيار مجلل، مراكز خريدو نيز فرودگاهي مدرن و بين المللي افتخار مي كند، ضمن آنكه زيبايي بافت و رسوم سنتي خود را حفظ كرده است. اين شهر تركيبي از جلوه هاي غربي، شرقي و نيز مدرن و باستاني است. رونماي آن چهره امروزي به خود گرفته است در حاليكه سنتهاي ديرين، همچنان در زندگي روزمره مردم تجلي مي كنند. بنابراين صرف نظر از مدرن شدن آن هنوز امتاز و ارزش خود را جهت نگاهي گذرا به هنرهاي سنتي، معماري، مذهبي و ساير جنبه هاي فرهنگي مردم تايلند، آن هم در بهترين شرايط حفظ كرده است.

بانكوك جایی خارق‌العاده برای دیدار است. شهرت این شهر به ترافیك شدید خیابان‌ها زیر سایه جاذبه‌های این شهر گم شده است. آنقدر دیدنی در بانكوك وجود دارد كه می‌توانید یك هفته تمام را تنها به بازدید از آنها اختصاص دهید. البته بیشتر آنها در شهر كهن در جزیر راتاناكوسین مجتمع شده‌اند. كاخ‌های مجلل و دیدنی فراوانی در این شهر وجود دارند كه برخی از آنها همچنان سكناگاه خانواده پادشاهی تایلند است. دیدار از كاخ بزرگ تجربه‌ای یكتا را برای شما برجای خواهد گذاشت. معابد بانكوك برخی از بهترینِ انواع خود را در جهان شكل می‌دهند. معابد وات پرا كئو، وات پو و وات آرون از جمله دیدنی‌ترین‌ها هستند و در آنها از میزان كاربرد طلا و جواهرات در شگفت خواهید ماند. موزه‌های بانكوك اكثرا به هنر و معماری تایلندی پرداخته‌اند اما موزه ملی بانكوك جایی است كه هنر سایر ملل را نیز در كنار معرفی تاریخ این كشور به نمایش گذارده است. 
پارك‌ها، باغ‌وحش‌ها و مجموعه‌های حیات وحش چون مزرعه كروكدیل‌ها و مزرعه مارها نیز از جذابیت بی‌همتایی برخوردارند. شما مي توانيد شیر دادن به مار را از نزدیك ببينيد.

پروازهاي بين المللي از فرودگاه جديد بانكوك كه در سال 2006 افتتاح گرديد، انجام ميگردد. اين فرودگاه در جنوب شرقي بانكوك قراردارد. 
گردشگران در طول اقامت خود در بانکوک می توانند از وسایل نقلیه مختلف برای سفرهای درون شهری استفاده کنند.
تاکسی های بانکوک در رنگ های مختلف وجود دارد و همگی با سیستم تاکسی متر کار می کنند. ورودی تاکسی برای ۱ تا ۴ نفر یکسان بوده و معادل ۳۵ بات است و به ازای مسافت و زمان به این مبلغ اضافه می شود.
وسیله نقلیه سنتی ديگر توک توک است که در بانکوک مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع یک موتور سه چرخه است که معمولا هزینه آن به طور توافقی بین راننده و مسافر تعیین می شود.
یکی از مهمترین وسایل نقلیه مدرن در تور بانکوک می توانید استفاده نمایید، قطار هوایی است که هزینه آن به نسبت مسافت بین ۱۰ تا ۴۰ بات متغیر است. 
وسیله ای ديگر که برای گریز از ترافیک بانکوک می توان از آن استفاده کرد موتور سیکلت است كه موتورسواران با جلیقه های رنگی مشخص شده اند. هزینه آن نیز به طور توافقی میان موتور سوار و مسافر تعیین می شود و برای مسیرهای کوتاه معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ بات است. 
یکی دیگر از وسایل نقلیه بانکوک، اتوبوس است که تنوع زیادی داشته و هزینه های آن نیز متفاوت است. برای مثال مینی بوس ۳ بات، اتوبوس معمولی ۵ بات، اتوبوس کولردار ۱۵ بات و در مسیرهای طولانی ۳۵-۲۵ بات است.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

جاذبه های گردشگری یونان، در یونان از کجا ها دیدن کنیم؟

جاذبه های گردشگری یونان، در یونان از کجا ها دیدن کنیم؟

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که دارای آب و هوای مدیترانه ای با آفتاب های درخشان است. با توجه به پیشینه تاریخی این کشور تقریباً همه مردم جهان درباره مشاهیر یونانی اطلاعات زیادی دارند و یونان را به ...
تور کانادا نوروز 1402

تور کانادا نوروز 1402

تور کانادا سفری لذت بخش و سرشار از لحظات خوش و به یادماندنی در تور نوروز 1402 همراه با دیدن اماکن زیبا در تورنتو ، ونکوور و اتاوا همچون آبشار نیاگارا ، موزه سلطنتی انتاریو ، پارک ملی هزار ...
تور اروپا

تور اروپا

تور اروپا | قیمت تور اروپا | تورهای اروپا ترکیبی | تور اروپا نوروزی | تور اروپا تابستانی | تور اروپا ژانویه و کریسمس در این دسته از آگهی های وب سایت بریم تور، آژانس های مسافرتی می توانند آگهی های مرب ...
تور ارمنستان

تور ارمنستان

تور ارمنستان | قیمت تور ارمنستان | تور ارمنستان زمینی و هوایی سفر به کشور ارمنستان یکی از راحت ترین سفرهای خارجی برای ایرانی ها محسوب می شود؛ تور ارمنستان به خاطر نزدیکی این کشور و شرا ...