آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

برندسازی یا برندینگ چیست؟

10 / 10 از 13 کاربر
مرجع : بازدید : 9644
درباره همه چیز » اقتصاد » بازاریابی اینترنتی » چهارشنبه 18 آذر 1394 در 20 : 17
برندسازی چیست ؟ یا ( برندینگ چیست ؟ ) مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA هویت یک برند یا همان برندینگ یا برندسازی مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و یا ترکیبی از آنهاست که برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت می بخشد. در عمل برندینگ تفاوت های شما را با شرکت های دیگر مشخص میکند. بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و مح ...
برندسازی یا برندینگ چیست؟

برندسازی یا برندینگ چیست؟

برندسازی چیست ؟ یا ( برندینگ چیست ؟ )

مطابق با تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA هویت یک برند یا همان برندینگ یا برندسازی مجموعه ای متشکل از اسم، لوگو، علامت یا مشخصه، طراحی، رنگ بندی و یا ترکیبی از آنهاست که برتری ها و خدمات هر تجارتی را هویت می بخشد. در عمل برندینگ تفاوت های شما را با شرکت های دیگر مشخص میکند.

بنابراین برندینگ درباره رقابت بر سر مشتری و تشویق آنها به انتخاب خدمات و محصولات شما در میان رقبا نیست، بلکه ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند.

 

* نکته ی مهم :  برندینگ شما را از رقبایتان متمایز خواهد کرد.

 

دستاوردهای برندینگ ( برندسازی ) مناسب میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیام و شعار شما را بخوبی منتقل میکند
  • اعتبار شما را تایید کرده و افزایش میدهد
  • هویت مناسب برند مشتریان را براحتی متقاعد خواهد کرد
  • وفاداری مشتریان به شما را افزایش میدهد
  • برقرای ارتباط عاطفی و ایجاد حس شناخت در مشتریان

 

 

اهمیت برندسازی در چیست؟ (اهمیت برندینگ )

برای موفقیت در برندینگ یا برندسازی  شما باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را بخوبی بشناسید و استراتژی برند و شرکت خود را در هر زمان متناسب با آن برنامه ریزی کنید.

برند سازی  شما با تجربیات و برداشت های قبلی مشتریان از بازار در ارتباط خواهد بود و در کنار جذب عده ای به سوی شما مشخصا بخشی از مشتریان را از شما دور خواهد کرد. برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای برای جلب بیشتر رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد، اینکار تنها در سایه تحقیقات میدانی درست، بررسی عملکرد و رضایت مشتریان و تعیین استراتژی تبلیغاتی صحیح امکانپذیر است. در عمل، مدیریت برند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما ایجاد خواهد کرد که عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقبایتان عقب بیاندازد.

 

کمپین برندسازی چیست؟

در دنیای بازاریابی اینترنتی و بازاریابی جهانی، برای شرکت های معتبر و شرکت های جهانی هدف فقط جذب مشتری برای یک فروش نمی باشد. امروزه شرکت های معتبر به دنبال بدست آوردن مشتریان و مخاطبان وفادار می باشند. مشتریانی که بعد از خرید از ما برای خرید های دوباره و خدمات کالای خریداری شده، فقط و فقط به طرف شرکت ما جذب شوند.

برای این کار افراد متخصصی در کنار هم جمع شدند تا بتوانند مسائل مربوط به جذب و حفظ مشتری را در کنار شرکت ها مطالعه، و راهکارهای مناسب ارائه دهند.

یکی از راهکارهای که این متخصصان به آن رسیده اند، که در جذب مخاطبان و جذب مخاطبان وفا دار بسیار تاثیر گذار است، برند سازی می باشد.

برای این منظور و برای اینکه بتوانیم یک نام را به عنوان برند در جهان معرفی کنیم، جامعه از متخصصان بازاریاب و متخصصان علوم مختلف در کنار هم جمع شده اند که به این جمع و این شرکت به وجود آمده، کمپین برند سازی می گویند.

متخصصانی گوناگونی در این کمپین برند سازی در کنار هم جمع شده اند، از جمله متخصصان زبان ها و گویش های مختلف جهان، که حتی بر روی تلفظ یک نام و یک برند کار می کنند که در تمام زبان های زنده ی دنیا یکسان باشد. متخصصانی بر روی تاثیر جلوه تصویری یک برند مطالعه انجام می دهند، تا تاثیر گذار ترین شکل و آرم را برای ما بسازند.

تمام این فعالیت ها در کمپین های برند سازی انجام می شود تا یک برند به وجود آید. 

در جهان ارتباطات امروز طراحی سایت ها کمک شایانی در زمینه برند سازی و جذب مخاطبان به ما کرده است، که ما از طریق وب سایت خود و طراحی سایتی که در آن اصول بهینه سازی سایت رعایت شده است می توانیم به معرفی برند خود در جهان به موفقیت دست پیدا نماییم.

 

مزیت برندسازی :

اگر ما برای نشان تجاری خود بتوانیم برند سازی انجام بدهیم و برند شرکت ما در ذهن مردم ماندگار شود مزیت های فراوانی خواهد داشت. مهمترین آن این می باشد که شرکت ما مشتریان وفادار خود را پیدا می نماید و خود آنها برای شرکت ما نماد تبلیغات خواهد شد.

مزیت برند سازی

در اینجا 5 مزیت عمده برند سازی را برای شما عنوان می نمایم :

  • اعتبار شما را تایید نموده و افزایش می دهد: داشتن یک نام تجاری که برند سازی شده است خود دلیل اعتبار برای شرکت ما می باشد.
  • برند باعث می شود مشتریان به راحتی شما را تایید کرده و محصولات شما را خریداری نمایند.
  • تعداد مشتریان وفا دار به شما را افزایش می دهد.
  • باعث ایجاد شناخت در بین مشتریان شده و ارتباط حتی عاطفی بین شرکت شما و محصولات شما با آنها برقرار خواهد شد.
  • پیام و شعار شما را به خوبی در بین مخاطبان انتقال خواهد داد.

در طراحی سایت های خود برای انتخاب نام دامنه و نام وب سایت خود می توانیم با نکات برند سازی  و همچنین بهینه سازی سایت، نامی انتخاب نماییم که در آینده ای نزدیک بر سر زبان ها خواهد افتاد.

کافی ست برای بهترین بودن فقط از امروز شروع نماییم. زیگ زیگلار

 

 

انواع برند سازی :

برای برند سازی امروزه دسته بندی های مختلفی ارائه کرده اند، که معتبر ترین دسته بندی برند سازی عبارت است از :

  1. برند سازی دیجیتال: مهمترین نوع از برند سازی می باشد که می توانیم از طریق طراحی سایت به این هدف برسیم. البته باید طراحی سایت ما به گونه ای باشد که تمام روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد. وگرنه موتور های جست و جو نمی توانند ما را شناسایی نمایند. علم طراحی سایت امروزه کمک بزرگی به ما در تجارت الکترونیک و جذب مخاطب و مشتری نموده است، همچنین توانسته با استفاده از گستره ی زیاد مخاطبانش کمک بزرگی به کمپین برند سازی، در ایجاد یک برند نماید.
  2. برند سازی از طریق مشارکت : که می توانیم با مشارکت با برند های بزرگ و قدیمی به هدف برند سازیبرای شرکت خود دست یابیم.
  3. برند سازی کشوری: در این نوع برند سازی هدف جذب توریست برای یک کشور می باشد. به معنای عام تر می توانیم بگوییم برند کردن نام یک کشور در یک زمینه ی خاص، مثلا نام کشور ایتالیا را همگان در جهان امروز با آثار هنری هنرمنداش می شناسند، و یا کشور عزیزمان ایران را با بناهای تاریخی فراوان خود در جهان می شناسند.
  4. برند سازی شخصی: در این برند سازی یک فرد و شخص را به عنوان یک چهره ی شاخص در زمینه فعالیت خود شناخته خواهد شد، مثلا بازیگری و تخصص علمی و... ، که این کار باعث ایجاد شهرت برای فرد و جذب مخاطب و مشتری بیشتر برای فعالیت او نیز خواهد شد
  5. برند سازی علّی: برند سازی برای موسساتی می باشد که منجر به اعمال خیر خواهانه می شود، مثل موسسه محک که امروزه در بسیاری از نقاط سطح شهر نام آن را شنده ایم و به انجام امور خیر خواهانه می پردازد.

لطفا وب سایت درباره همه چیز را با نظرات خود حمایت نمایید و همچنین نظرات خود را با ما و سایر دوستان در مورد برندسازی به اشتراک بگذارید.

 

منبع : کلاس های استادان گرامی  جناب آقای مهندس محسنی و جناب آقای مهندس کرمی

نویسنده مقاله : مصطفی رجبی

 

اشکان : ثبت برند در بین افراد
5 0
با توجه به مطالعاتی که بنده در حیطه برندینگ و برندسازی داشتم یکی از علت هایی که باعث جا افتادگی برند در بین مردم و مشتریان می شود طراحی برندینگ و خلق تمامی Object ها است . Object هایی مانند : "طـراحی لوگو و نـشـانه" ، "طراحی ست اداری" ، "طراحی کارت ویزیت" ، "طراحی بسته بندی" ، " خدمات پس از فروش " و " نمونه کارها "
علیرضا :
4 0
به اعتقاد بنده برند هر سازمان , تجارت و کسب و کاری بیانگر هویت آن مجموعه است و رابطه مستقیمی با اهداف آن سازمان در راستای معرفی , بازاریابی , ارتباط با مشتریان و در نهایت فروش محصول یا ارایه خدمات دارد . به همین علت انتخاب نام و نشان تجاری متناسب , هدفمندی پروسه معرفی برند و بازاریابی برنامه ریزی شده باید از درجه اهمیت بالایی بر خوردار باشد . پروسه برندینگ نیازمند راهکارهای تفکر محور و تعریف شده ای است که تعاملی بهینه و مطلوب فی ما بین تمام فعالیت های مرتبط بـا مشتری را برای هر ســازمان ایجاد نمـاید در غیر این صــورت می تواند تاثیر منفی بر روی مخاطبین برند شما داشته باشد .
مدیریت : پاسخ
2 0
سپاس از اینکه نظر تون را با ما و دوستان درباره مفهوم برندسازی و بردنیک به اشتراک گذاشتید
REZA :
1 0
طراحی و برندینگ با مطالعه بازار هدف و ایجاد شخصیت برند آغاز می شد : یکی از مهمترین بخش ها در طراحی برندینگ ، مطالعه دقیق بازار و شناخت ابعاد وجودی سازمان در آن بازار خواهد بود ، بدین معنی که پاسخ هایی مناسب ، برای سوالات زیر یافت شوند : مشتریان این بازار چه تفاوتی برای شما با دیگر رقبایتان قائل هستند ؟ محصولات و یا خدمات شما در چه زمان و یا مکان هایی با مشتریانتان ارتباط برقرار می نماید ؟ مواد و محتوای ایجاد و یا ساخت خدمات و محصولات شما چیست ؟ در 5 سال آینده برند خود و ابعاد سازمانی خود را چگونه تصور می نمایید ؟ پاسخ سوالات فوق و تجزیه و تحلیل آنها آغاز فرایند طراحی و برندینگ برای شما خواهد بود ، در این مرحله طرح ابتدایی شخصیت اصلی برند شما به تصویر خواهد آمد . طراحی و برندینگ با مطالعه بازار و به روز نگه داشتن برند ادامه خواهد یافت : در نهایت به مهمترین قسمت فرآیند طراحی و برندینگ می رسیم ، حال شما باید رفتار این نوزاد نوپا را با مشتریانتان خود رصد نمایید ، آیا این کودک توانایی ارتباط با مشتریانتان را دارد ؟ سعی نمایید در گذشت زمان آن نوزاد را تربیت نمایید تا بزرگ شود . این را بدانید که " برند " شما تا زمان حیات سازمان شما نیاز به تربیت و پشتیبانی دارد . مختصر فعالیت هایی که هر شرکت برند سازی باید انجام دهد : شناسایی بازار مخاطبین برند به صورت کاربردی معرفی صحیح و دقیق قابلیت های سازمان به مشتریان طراحی و انتخاب نام و نشان تجاری متناسب با هویت برند شناخت بازارهای هدف جانبی برند جهت تکمیل فرآیند بازاریابی تجزیه و تحلیل میزان فروش احتمالی برند در بازه های زمانی مشخص ارائه راهکارهای به روز و تبلیغات هدفمند در حوزه معرفی برند در بازار تحلیل رقبای برند و ارائه راهکارهای مناسب جهت برتری نسبت به رقبا تهیه و تنظیم گزارش های آماری جهت کارشناسی پیشروی فرایند برند سازی انجام آزمایش های لازم جهت تمکیل و یا ویرایش سبد کالا یا خدمات سازمان
مدیریت : پاسخ
1 0
سپاس خیلی ویژه از جنابعالی که نظر خودتان را به طور کامل با ما به اشتراک گذاشتید. امیدوارم هدفتون خیر بوده و انتقال اطلاعات با دوستان دیگه از طریق این پست. آرزومندیم همه دوستان نیز نظرات موافق و مخالف خود را در مورد تمامی مقالات اینگونه با ما و سایر مطالعه کنندگان این مقالات به اشتراک بگذارند
مهتاب : برند سازی
0 0
عالی بود مقاله تون درباره برند سازی آقای رجبی، واقعا سپاس گذارم. خیلی دنبال مقاله کاملی درباره تعریف برند سازی بودم تا این پست را دیدم.
مدیریت : پاسخ
0 0
سپاس از سپاسگذاریتون برای مقاله برندسازی، هدفم این بوده که شرح کامل و کلی درباره مفهوم برندسازی باشد که بتوانند از این مقاله همه استفاده کنند.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟

چگونه در اینترنت بازاریابی کنیم؟

راه های متنوعی برای اینکه بتوانیم از طریق اینترنت بازاریابی نماییم وجود دارد. تقریبا همه ی ما با تبلیغات سایت های مختلف که در سایت های مورد بازدید ما قرار دارد، مواجه شده ایم. این روش یکی از ...
عوامل موثر در طراحی  سایت تجاری

عوامل موثر در طراحی سایت تجاری

استفاده روز افزون مشتریان از اینترنت برای گرفتن خدمات و خرید کالا موجب شده صاحبان کسب و کار به دنبال ساخت وب سایت های تجاری برای کسب و کار خود با شند . در این مقاله چند عامل موثر برای طراحی سایت های ت ...
بازاریابی با توجه به عقاید(برادران گلدشتین)

بازاریابی با توجه به عقاید(برادران گلدشتین)

دو گدا تو یه خیابون شهر رم کنار هم نشسته بودن. یکیشون یه صلیب گذاشته بود جلوش،اون یکی یه ستاره داوود.. مردم زیادی که از اونجا رد میشدن به هر دو نگاه میکردن ولی فقط تو کلاه اونی که پشت صلیب نشسته بود ...
استارتاپ

استارتاپ

بحث های زیادی درباره راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی و استارتاپ ها در حال جریان است. به این دلیل که موضوع استارتاپ ها، مفهوم جدیدی است و ممکن است بسیاری با معنای درست آن آشنایی نداشته باشند در این نوش ...