تعریف شبکه های اجتماعی :به طور كلي یک شبکه اجتماعی ، یک ساختار اجتماعی است که از گرههایی (که عموما فردی یا سازمانی هستند) تشکیل شده است که معمولا افراد به وسيله يك يا چند نوع ارتباط مانند دوستي و سرگرمي و عادات و ... بهم مرتبط مي شوند و خود را بهطور خلاصه معرفی میکنند و امکان برقراری ارتباط بین خود و همفکرانشان را در زمینههای مختلف مورد علاقه فراهم میکنند.
با ...
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
تعریف شبکه های اجتماعی :به طور كلي یک شبکه اجتماعی ، یک ساختار اجتماعی است که از گرههایی (که عموما فردی یا سازمانی هستند) تشکیل شده است که معمولا افراد به وسيله يك يا چند نوع ارتباط مانند دوستي و سرگرمي و عادات و ... بهم مرتبط مي شوند و خود را بهطور خلاصه معرفی میکنند و امکان برقراری ارتباط بین خود و همفکرانشان را در زمینههای مختلف مورد علاقه فراهم میکنند.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی : بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارت است از مجموعه فعالیتهایی که برای افزایش بازدید سایت از طریق سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس و ... صورت می پذیرد و هدف آن مطرح کردن برند در فضای مجازی می باشد .بازاریابی شبکه های اجتماعی پروسه ای است که در راستای تولید محتوای جذاب و جلب توجه بازدید کنندگان انجام می شود .
استراتژی هایی که باعث پیشرفت کسب و کار در محیط اینترنت می شوند:
1- طرفداران خود را با سوال های جالبی که آن ها را به تفکر تحریک می کند، درگیر کنید.
2- محتوایی را پست کنید که حاوی اطلاعات مفید باشد
3- آدرس سایت خود را در تصویر کاور صفحه خود قرار دهید.
4- پست کردن محتوای مناسب در زمان مناسب
5- خنده هرگز شکست نخواهد خورد.
چهار اشتباه بزرگ بازاریابی در شبکه های اجتماعی
- فقدان تجربه و دانش: شرکت ها بدون داشتن دانش و تجربه کافی، وارد این عرصه می شوند
- فقدان استراتژی:بازاریابی رسانه های اجتماعی برای موفق شدن، به یک استراتژی و برنامه ریزی واضح نیاز دارد
- فقدان ثبات:باید مرتباً محتواها و مطالب مرتبطی پست کنید، به نظرات و سوالات دیگران پاسخ بدهید، خود را در دسترس مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار دهید، و آنها را به برقراری یک گفتگوی دامنه دار تشویق و ترغیب نمایید.
- پاسخگو نبودن: چنانچه افراد و متقاضیان با شرکتهای موردنظر خود تماس بگیرند ولی آن شرکت پاسخگویی مناسبی انجام ندهد احتمالا معامله ای صورت نخواهد گرفت.
7 تغییر عمده بازاریابی در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۴
- افزایش محتوای گرافیکی و عکس
- افزایش قدرت گوگل پلاس
- باید دست ها را در جیب کرد
- شبکه های اجتماعی معقول گشته اند
- خانه نشین شدن شایعه پراکن ها و کذب نویس ها
- بر روی کاربرانی که دارید تمرکز کنید
- شبکه یLinkedin اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد.
منبع : کلاس های استادان گرامی جناب آقای مهندس محسنی و جناب آقای مهندس کرمی
نویسنده مقاله : مصطفی رجبی