آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

زیپو چیست؟ تاریخچه و ساختار زیپو

10 / 10 از 16 کاربر
مرجع : بازدید : 1578
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » ﺳﻪشنبه 12 بهمن 1400 در 12 : 15
در مورد پیشینه‌ی برند زیپو، وجه تمایز آن با سایر فندک‌ها، ساختار فندک زیپو، نکته‌های جذاب در مورد آن و میزان محبوبیت این فندک در مقایسه با سایر فندک‌ها چه می‌دانید؟ در این مقاله علاوه بر پاسخ به تمامی این سؤالات، به شما می‌گوییم که در صورت تمایل به خرید این فندک، از چه طریقی می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر به دنبال اطلاعات کاملی از این برند هستید، پیشنهاد میکنم ت ...
زیپو چیست؟ تاریخچه و ساختار زیپو

زیپو چیست؟ تاریخچه و ساختار زیپو

در مورد پیشینه‌ی برند زیپو، وجه تمایز آن با سایر فندک‌ها، ساختار فندک زیپو، نکته‌های جذاب در مورد آن و میزان محبوبیت این فندک در مقایسه با سایر فندک‌ها چه می‌دانید؟

در این مقاله علاوه بر پاسخ به تمامی این سؤالات، به شما می‌گوییم که در صورت تمایل به خرید این فندک، از چه طریقی می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر به دنبال اطلاعات کاملی از این برند هستید، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات جذاب در مورد فندک زیپو

آغاز برند زیپو

اگر اهل فندک و اکسسوری‌های لوکس هستید، حتما نام برند زیپو (Zippo) را به دفعات شنیده‌اید. این برند، یک برند انحصاری امریکایی تولید فندک است. اولین فندک این برند در سال 1932 و توسط "جورج بلیزدل" تولید شد.

فندک زیپو، از ایده تا اجرا

ایده‌ی این فندک از دقت آقای بلیزدل به فندک اتریشی دوست خود آغاز شد. دلیل توجه آقای بلیزدل به فندک دوست خود این بود که وی متوجه شد فندک اتریشی دوستش به دلیل داشتن دودکش، حتی در باد هم خاموش نمی‌شود. با توجه به این موضوع که فندک‌های دیگر چنین امکانی را نداشتند، این ویژگی بعه دلیل مزایای زیادی که داشت، مورد توجه آقای بلیزدل قرار گرفت. اما فندک دوست اقای بلیزدل یک مشکل اساسی در طراحی داشت. مشکل بزرگ در نحوه‌ی استفاده و طراحی ناکارآمد و نامناسب این فندک بود. زیرا برای روشن کردن فندک اتریشی شخص باید از هر دو دست خود استفاده می‌کرد. از طرفی دیگر سطح نازک فلزی این فندک به راحتی خم میشد.

مجموعه‌ی این مشکلات باعث شد که اقای بلیزدل تصمیم بگیرد فندک مورد نظر را باز طراحی کرده و مشکلات موجود در فندک دوستش را در فندک جدید برطرف نماید.

فندک جدید در ابتدا به صورت یک مکعب مستطیل و با دری با لولا طراحی شد. مواردی مانند دودکش فندک با کمی تغییرات در طراحی جدید حفط شدند. در نتیجه‌ی همه‌ی این تغییرات، فندکی بسیار زیبا که به راحتی و تنها با استفاده از یک دست روشن میشد، ساخته شد. آقای بلیزدل نام فندک جدید را زیپو گذاشت.

طرح‌های مختلف فندک زیپو

دلیل انتخاب نام زیپو

آقای بلیزدل واژه‌ و آهنگ کلمه‌ی "زیپ" را بسیار دوست داشت و به دلیل همین علاقه، در کلمه‌ی زیپ کمی تغییرات ایجاد کرد و فندک خود را با نام "زیپو" عرضه کرد.

 

ساختار فندک زیپو

وجه تمایز اصلی این برند با سایر برندها، در ساختار و نوع طراحی آن می‌باشد. در ساخت این فندک از بنزین مخصوصی به عنوان مایع آتش‌زا استفاده شده است.  علاوه بر این، در این فندک‌ها به جای مگنت جرقه زن، از سنگ و چخماق استفاده شده است.

نحوه‌ی کار

نحوه‌ی کار به این صورت است که بنزین مخصوص در داخل محفظه‌‌ای ریخته شده است. سپس این بنزین از طریق نمد مخصوصی که در این فندک قرار گرفته است، جذب شده و از این طریق وارد فیتیله می‌شود. یکی از دلایل استفاده از سوخت بنزین در فندک‌های این برند، ماندگاری آتش در آن می‌باشد. بر خلاف ساختار پیچیده‌ی فندک ضد باد زیپو، مکانیزم کار آن خیلی ساده است.

 این فندک از 22 قطعه‌ی مختلف تشکیل شده است و برای تولید آن 108 مرحله طی می‌شود.

قطعه‌های استفاده شده در این فندک شامل موارد زیر هستند: 

روزنه، فنر بادامک، دندانه، میخ پرچ، صفحه فلزی، محفظه داخلی، توپ‌های ریون، پد نمدی، سنگ چخماق، سر فنر، فنر سنگ چخماق، پیچ، درب برنجی، لولاها، پین لولا، محفظه‌ی پایینی برنجی، فتیله، چرخ سنگ چخماق، پرچ چرخ سنگ چخماق، جای دودکش، دودکش. 

در ادامه ساختار داخلی این فندک را مشاهده می‌کنید:

ساختار و ساختمان فندک زیپو

دانستنی‌های جالب درمورد زیپو

این برند 12 میلیون فندک در سال تولید می‌کند. به طور ملموس‌تر، در هر دقیقه حدود 23 فندک و در ساعت حدود 1400 فندک! گفته می‌شود اگر تمام فندک‌های تولید شده توسط این برند را پشت سر هم قرار دهیم، به اندازه‌ی نصف مسیر خط استوا، طول آن‌ها خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید 15 باشگاه کلکسیون زیپو در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلیس، سوئیس، ایتالیا و ... وجود دارد، موزه‌ای با مساحت 1400 مترمربع به محصولات این برند اختصاص یافته و در فیلم‌های سینمایی زیادی (حدود 1200 فیلم سینمایی) از برند زیپو استفاده شده است. میکل داگلاس و هریسون فورد از جمله بازیگرانی هستند که در چند فیلم خود از این فندک استفاده کرده‌اند. این فندک حتی به انیمیشن‌ها هم نفوذ کرده است. در انیمیشن "وال-ای"، روبات‌ها در چند صد سال بعد، فندک زیپو را که به جا مانده از مردم زمین است، در دست میگیرند و از روشن شدن آن شگفت زده می‌شوند.

 

بعضی از انواع فندک زیپو

فندک زیپو رپلیکا:

به غیر از فندک‌های اولیه زیپو که عتیقه محسوب می‌شوند، فندک‌های دیگر زیپو با مدل رپلیکا در سال‌های 1935 و 1941 نیز به بازار عرضه شدند. فندک‌هایی که در سال 1935 ارائه شدند در قسمت زیرین خود فرورفتگی نداشته و مستطیلی بدون انحنا در گوشه ها بودند. در سال ۱۹۴۱ در پی جنگ جهانی دوم، ارتش آمریکا به این شرکت درخواست تولیدات بیشتری داد و در این سال‌ها شرکت زیپو فندکی تولید نمود که دارای انحناهای بیشتر و رنگ بدنه مشکی بود. تولیدات فراوان در آن سال‌ها شرکت زیپو را به کارخانه بدون رقیب تبدیل نمود.

فندک زیپو وینتیج:

در سال ۱۹۳۷ تغییرات جدیدی در فندک‌های زیپو ایجاد شد که بیشتر بر روی بدنه آن بود. این نوع فندک‌ها نیز مستطیلی شکل بودند و تغییرانی به صورت خطوط مورب بر روی بدنه آن ایجاد شد.

فندک آمور کیس:

زیپو طرح خاص و ویژه‌ای را  با عنوان آمور کیس به بازار عرضه نمود که کار بیشتری از نظر حکاکی بر روی آن انجام داده بود. این نوع فندک زیپو به دلیل طرح‌های بیشتر گران تر هستند.

 

فندک زیپو برای چه افرادی مناسب است؟

این فندک بهترین انتخاب برای خاص‌پسندان و علاقه‌مندان به داشتن اکسسوری‌های زیبا، تک و لاکچری می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک فندک‌ شیک، خاص و جذاب هستید، خرید زیپو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طرح‌های متنوع و زیبای این فندک‌ها، به همراه ظرافتی که در طراحی آن‌ها به کار رفته است، جلوه‌ی ویژه‌تری به آن‌ها بخشیده است.

در ادامه تعدادی از انواع طرح‌های این فندک‌ها را می‌توانید ببینید:

انواع طرح های فندک زیپو

اگر شما هم به مشاهده یا خرید این نوع فندک علاقه دارید، میتوانید انواع طرح‌ها و مدل‌های آن را با تنوع بالا و بازه‌های قیمت متفاوت در سایت زیپو سنتر به آدرس zippo-center.ir مشاهده کنید.  همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02122386785 و 09123792219 تماس بگیرید.

 

گارانتی برند زیپو

این برند کار کردن همیشگی آن‌ها را گارانتی میکند و یا در صورت بروز مشکل در هر یک از آن‌ها، آن را به صورت رایگان و بدون توجه به شرایط و عمر فندک، تعمیر و یا تعویض می‌نماید.

 نتیجه گیری...

در این مقاله، درباره‌ی همه‌ی آن چیزی که لازم بود در مورد خرید فندک زیپو بدانید، صحبت شد. اگر به دنبال فندکی با کیفیت، لوکس و با طراحی زیبا و منحصر به فرد هستید، اگر علاقه‌مند به جمع‌آوری اکسسوری‎های لوکس هستید، و یا اگر قصد دارید هدیه‌ای ارزشمند و خاص تهیه کنید، فندک برند زیپو یکی از بهترین انتخاب‌هاست. برای تهیه‌ی زیپوی اصل با قیمت مناسب و طرح‌های متنوع می‌توانید به سایت زیپو سنتر مراجعه کنید.

 zippo-center.ir

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...