آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

10 / 10 از 4 کاربر
مرجع : بازدید : 583
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » پنجشنبه 28 بهمن 1400 در 2 : 12
در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخته می‌شوند. یکی از این متریال‌ها روکش ملامینه است. کابینت ام دی اف با روکش ملامینه دارای مزایای زیادی است که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم. کابینت ام دی اف یکی از رایج‌ترین ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخته می‌شوند. یکی از این متریال‌ها روکش ملامینه است. کابینت ام دی اف با روکش ملامینه دارای مزایای زیادی است که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

کابینت ام دی اف

یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه کابینت ام‌دی‌اف است. از آنجایی که چوب ام‌دی‌اف دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی برای ساخت کابینت یا سایر لوازم چوبی خانه است، طرفداران زیادی دارد. کابینت ام‌دی‌اف دارای مزیت‌هایی مثل سبکی وزن، قابلیت برش و حکاکی، ساخت سریع و آسان، قیمت مناسب و مقاومت بالا در برابر رطوبت، پوسیدگی و ضربه دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های کابینت ام دی اف ظرفیت رنگ‌پذیری و همچنین استفاده از روکش یا برچسب است. به این ترتیب می‌توانید روی ام‌دی‌اف خام از روکشی با متریال و طرح متفاوت استفاده کنید.

روکش کابینت ام دی اف

نمای کابینت مهم‌ترین المان در دکوراسیون آشپزخانه است. استفاده از رنگ یا برچسب‌های با طرح‌های زیبا جلوه چشم‌نوازی به فضای آشپزخانه شما می‌دهد. یکی از ابزارهایی که برای زیباسازی کابینت و همچنین بالابردن مقاومت سطح رویی آن به کار می‌رود، روکش کابینت است. .

از آنجایی که کابینت ام‌دی‌اف در کنار تمامی مزیت‌ها دارای ضعف‌هایی هم هست، استفاده از روکش مقاوم می‌تواند این ضعف‌ها را بپوشاند. متریال خام ام‌دی‌اف به تنهایی در مقابل رطوبت و حرارت بالا مقاومت زیادی ندارد. از طرفی، مواد شیمیایی به کار رفته در ساخته ام دی‌اف خام مثل چسب و رزین ممکن است برای سلامت افراد مضر باشد. از این رو، روکش کابینت ام‌دی‌اف نه تنها زیبایی نمای آن را بیشتر می‌کند بلکه معایب این نوع کابینت را هم تا حدی برطرف می‌کند.

انواع روکش های کابینت ام دی اف

انواع روکش های کابینت ام دی اف

روکش کابینت توسط متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. لزومی ندارد که جنس روکش و کابینت عینا مانند هم باشند. یعنی می‌توان برای هر نوع کابینت با هر متریالی روکشی با جنس متفاوت استفاده کرد. به این ترتیب شما می توانید برای کابینت‌های با چوب مصنوعی روکش‌ با چوب طبیعی استفاده کنید. روکش‌های کابینت در حالت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • روکش کابینت طبیعی
  • روکش کابینت مصنوعی

روکش کابینت مصنوعی

از میان دو دسته روکش‌های طبیعی و مصنوعی، گروه دوم در کشور ما رواج بیشتری دارد. روکش‌های طبیعی مثل روکش چوب به دلیل محدودیت‌های زیادی که در استفاده دارد مثل قیمت بالا، شرایط خاص موردنیاز محیط و مراقبت‌ها کمتر استفاده می‌شود. اما روکش‌های مصنوعی به دلیل محدودیت‌های کمتر و مقاومت بالاتر در برابر شرایط محیطی رواج بیشتری دارد. برخی از روکش‌های مصنوعی پرمصرف عبارتند از:

  • روکش ملامینه
  • روکش پی وی سی
  • اکریلیک
  • روکش ‌HPL
  • لترون

روکش ملامینه یکی از مدل‌های خاص و زیبا برای انوع کابینت‌ها از جمله کابینت ام‌دی‌اف است.

روکش ملامینه

ملامین یک ترکیب آلی با مقاومت بسیار بالا مانند پلاستیک سخت است. این ماده نفوذناپذیری بالایی در برابر آب، رطوبت یا دمای بالا دارد. ورق‌های ملامینه به شکل‌های مختلفی از جمله روکش ملامینه برای بالا بردن مقاومت کابینت‌های ساخته شده با چوب طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شوند.

جنس کابینت ام‌دی‌اف از جمله متریال‌هایی است که در مقایسه با ملامین مقاومت کمتری در برابر آب، رطوبت، دما و حرارت و ضربه دارد. از این رو برای رفع این نقص و بالا بردن سطح کیفی کابینت ام دی اف از روکش ملامینه می‌توانید استفاده کنید. البته روکش ملامینه صرفا برای ام‌دی‌اف به کار نمی‌رود بلکه برای متریال‌های دیگر مثل نئوپان هم کارایی بالایی دارد.

مزایای روکش ملامینه

مزایای روکش ملامینه

روکش ملامینه نه تنها دارای خصوصیات فنی و کیفی بالایی است بلکه ظاهر زیبایی هم دارد. سطح صاف و صیقلی آن حس راحتی را به شما منتقل می‌کند. روکش‌های ملامینه از چسب‌های آغشته به ملامین فرمالدئید تشکیل شده است. این روکش‌ها را می‌توانید بدون نیاز به چسب روی سطح کابینت ام‌دی‌اف بچسبانید. از جمله مزایای اصلی روکش ملامینه عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت، حرارت، ضربه و خط و خش
  • تنوع بالا در طرح و رنگ و مطابق با سلیقه های مختلف
  • قیمت مناسب
  • سبک و کم وزن بودن
  • قابلیت تمیز شدن سریع
  • کاربرد وسیع در انواع لوازم های چوبی و غیرچوبی

انواع مدل های کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

استفاده از روکش ملامینه بسیار فراگیر است و می‌توان گفت که یک سوم روکش‌های که در دنیا استافده می‌شود ملامینه است. از این رو در بسیاری از انواع مدل‌های کابینت ام‌دی‌اف از روکش ملامینه به عنوان طرح و نما استفاده می‌شود. دلیل این مسئله هم مقاومت بالا و قیمت مناسب این روکش است. از جمله انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف که از روکش ملامینه برای آن استفاده می‌شود کابینت ملامینه براق، کابینت ملامینه مات و کابینت ملامینه کتان است.

کابینت ملامینه براق

یکی از طرح های بسیار زیبا روکش ملامینه برای کابینت ام‌دی‌اف روکش کلامینه براق است. این روکش درخشندگی فوق‌العاده بالایی دارد و نمای روشن و چشمگیری به آشپزخانه می‌دهد. یکی از نمونه‌های رایج کابینت ملامینه براق کابینت سفید است. البته براق بودن و درخشندگی کابینت ملامینه براق در مقایسه با متریال هایگلاس کمتر است.

کابینت ملامینه مات

وقتی از روکش ملامینه مات برای کابینت ام‌دی‌اف استفاده کنید، مدل کابینت ملامینه مات را خواهید داشت. این مدل کابینت طرح ملایم و مدرنی دارد. انعکاس نور توسط این مدل کابینت بسیار کمتر صورت می‌گیرد. روکش ملامین مات برای آشپزخانه‌های بزرگ و مدرن انتخاب بسیار مناسبی است.

کابینت ملامینه کتان

یکی دیگر از انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف، مدل ام‌دی‌اف با روکش ملامینه کتان است. این نوع کابینت دارای سطحی خاص و متمایز است. این مدل کابینت ظاهری مات با سطحی زبر دارد که نمای برجسته‌ای را القا می‌کند. هر کدام از این روکش‌ها و کابینت‌ها دارای خصوصیات ظاهری و کیفی متفاوتی هستند. هزینه ساخت آنها هم تفاوت‌هایی با هم دارد.

هزینه ساخت کابینت ملامینه

ساخت کابینت ام‌دی‌اف با روکش‌ ملامینه یا همان کابینت ملامینه هزینه چندان بالایی نیاز ندارد. از آنجایی که چوب ام‌دی‌اف جزو متریال‌های نسبتا ارزان به شما می‌آید، استفاده از روکش ملامینه باعث می‌شود تا بدون هزینه بسیار زیاد کابینت مقاوم و باکیفیتی داشته باشید. این نوع روکش در مقایسه با برخی روکش‌های دیگر قیمت تقریبا مناسب‌تری دارد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...