آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

معرفی سگ نژاد ژرمن شپرد

8 / 10 از 11 کاربر
مرجع : وب سایت نیازمندی سگ نگهبان بازدید : 7540
درباره همه چیز » درباره آموزشی » معرفی نژاد حیوانات » چهارشنبه 25 آذر 1394 در 18 : 12
سگ ژرمن شپرد :ژرمن شپرد یکی از نژادهای اصیل کشور آلمان است که در سال 1899 برای اولین بار به ثبت رسید.از خصوصیات سگ ژرمن شپرد می توان به هوش و شجاعت اشاره کرد.این نژاد برای کارهای مختلف ماننده گله داری ،نگهبانی و جستجو و ردیاب و نجات اشاره کرد.قد در سگ های نرها:60 تا 65 سانتیمترقد در سگ های ماده ها:55 تا 60معمولا این نژاد سگ بین 9 تا 13 سال عمر می کنند     تاریخچه ایجاد نژاد سگ ژرمن ...
معرفی سگ نژاد ژرمن شپرد

معرفی سگ نژاد ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد :

ژرمن شپرد یکی از نژادهای اصیل کشور آلمان است که در سال 1899 برای اولین بار به ثبت رسید.

از خصوصیات سگ ژرمن شپرد می توان به هوش و شجاعت اشاره کرد.این نژاد برای کارهای مختلف ماننده گله داری ،نگهبانی و جستجو و ردیاب و نجات اشاره کرد.

قد در سگ های نرها:60 تا 65 سانتیمتر

قد در سگ های ماده ها:55 تا 60

معمولا این نژاد سگ بین 9 تا 13 سال عمر می کنند

 

ژرمن شپرد

 

تاریخچه ایجاد نژاد سگ ژرمن شپرد :

تاریخچه سگ ژرمن شپرد با توجه به این که از نظر ظاهری شبیه به گرگ اند، اما سگ ژرمن شپرد نژادی تازه است و بر خلاف باور مردم ، هیچ نزدیکی به گرگ‌ها ندارند. این نژاد در اصل با تلاش‌های بسیاری پدید‌آمد. شاید در تاریخ به اندازه ای که برای پرورش نژاد سگ ژرمن شپرد شده است برای تولید نژاد های دیگر حیوانات نشده است. این نژاد در سال ۱۸۹۹ توسط دامپزشکی آلمانی به نام شارفرهوند اس وی، با گذراندن زمان و انرژی بسیاری این سگ را شکل دادند. پرورش‌دهنده‌های این نژاد علاوه بر صرف وقت خود برای شکل دادن این نژاد برای گله، نیز وقت خود را برروی توانایی‌های دیگر این نژاد یعنی جسارت، باهوشی و ورزشی صرف کردند.

از این رو و به خاطر خصلت ها و توانایی های این سگ، بسیار مورد علاقه نیروهای پلیس و امداد می باشد.

سگ ژرمن شپرد

ویژگی های ظاهری ژرمن شپرد:

پوشش ژرمن شپرد
یک ژرمن شپرد ایده آل، پوششی دو لایه، صاف، خشن با طولی متوسط دارد که نزدیک بدن خوابیده است. قسمتهای سر همچون بخش داخلی گوشها و قسمت جلوی صورت، همچنین پاها و پنجه ها با موهای کوتاهی پوشیده شده، ولی گردن دارای موهایی بلند و ضخیم تر است.قسمت پشت دستها و پاها تا حدودی موهای بلندتری دارد که به سمت مفاصل دست و پا کشیده می شود. سگهای ژرمن شپرد رنگهای متغیری دارند و بسیاری از رنگها در آنها مجاز شمرده می شود. ولی بطور کلی رنگ آنها اغلب مخلوطی از مشکی تا خاکستری به همراه رگه های کرم، بلوطی و طلایی است. رنگهای آبی، جگری و سفید یک دست، از علائم ناخالصی نژادی محصوب می شوند. در ناحیه شکمی، سر و بخش داخلی دست و پاها رنگ پوشش، زرد- خاکستری و یا بلوطی می شود. موی بدن ممکن است بلند و ضخیم باشد.
سر ژرمن شپرد
قوی و بدون زوایای نامناسب است. اندازه آن در تناسب با سایر اعضاء بدن می باشد. درسگهای نر این نژاد سر بطرز مشخص مردانه است. چشمها دارای اندازه متوسط بادامی شکل که برجسته نبوده و بطرز مختصری مورب قرارمی گیرد. رنگ چشمها تیره است. گوشها در تناسب با اندازه سر بوده و به سمت جلو باز می شود و در موقع توجه حالت افراشته پیدا می کند.

گردن ژرمن شپرد
مسیر خط شکم به طرز متوسطی به سمت کمر بالا می رود. کمر چنانچه از بالا مورد مشاهده قرار گیرد پهن و قوی است. فاصله مابین دنده آخر و جلوی ران (درنمای جانبی) چندان مطلوب نیست. کپل طویل و به تدریج شیب دار می گردد. دم پرپشت و طول آن تا پشت زانو ادامه می یابد.
دم بطور مناسبی با کفل ممزوج می شود و حالتی رو به پائین دارد. در حالت استراحت دم در حالت آویزان و وضعیتی کمی منحنی دارد. (شبیه به شمشیر) در زمان تحریک یا در موقع حرکت حالت انحنا از بین رفته و دم افراشته می گردد. دمهای فر خورده از ارزش حیوان می کاهد.
دستها ژرمن شپرد
ستیغ کتف طویل و زاویه ای مورب دارد. بازو بصورت عمودی با کتف مفصل می شود. کتف و بازو به خوبی عضلانی هستند. از هر سمتی که حیوان مورد مشاهده قرار گیرد دستها عمودی قرارمی گیرند و سطح مقطع استخوانها بیشتر تخم مرغی شکل است تا گرد.
پاها
رانها پهن و از عضلات مناسبی برخوردار می باشند. استخوان ران با ستیغ کتف موازی است و این در حالی است که استخوانهای ساق پا نیز با بازو موازی قرارمی گیرند.
پنجه های ژرمن شپرد
کوتاه و متراکم و انگشتان منحنی هستند. بالشتک کف پنجه ضخیم و مستحکم است. ناخنها کوتاه و سیاه رنگ می باشند.
دم ژرمن شپرد
دم پرپشت و طول آن تا پشت زانو ادامه می یابد. دم بطور مناسبی با کفل ممزوج می شود و حالتی رو به پائین دارد. در حالت استراحت دم در حالت آویزان و وضعیتی کمی منحنی دارد. (شبیه به شمشیر) در زمان تحریک یا در موقع حرکت حالت انحنا از بین رفته و دم افراشته می گردد. دمهای فر خورده از ارزش حیوان می کاهد.
موها ژرمن شپرد
خشن بوده و و کاملا در روی بدن قرار می گیرند. گاهی اوقات موهایی که شبیه پشم هستند دیده می شود.ریزش مو در این نژاد خصوصا در فصل ریزش مو بسیار است. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد شستشوی دو بار در سال کافی است تا از خشک شدن روغن طبیعی پوست جلوگیری شود.
رنگ ژرمن شپرد
رنگ در سگهای ژرمن شفرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ و پریده و یا سفید یک دست قابل قبول نمی باشد.
سياه يكدست ، پشت سياه بهمراه طلايي تا خاكستري روشن ، خاكستري بهمراه لكه هاي قهوه اي رنگ.
اندازه ژرمن شپرد
مناسب ترین ارتفاع در مورد سگهای نر در بالاترین قسمت شانه 60 الی 65 سانتیمتر و در سگهای ماده 55 الی 60 سانتیمتر می باشد. طول بدن ژرمن شفرد بیش از ارتفاع آن است و این نسبت در بهترین حالت 5/8 الی 10 سانتیمتر می باشد.

مبینا : سگ ژرمن شپرد
0 0
خیلی من سگ ژرمن شپرد و دوست دارم. آرزومه که یک روز بتونم یدونه سگ نگه دارم :( اونم حتما نژادش ژرمن شپرد میگیرم چون خیلی باهوشه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

سگ گریت دین

سگ گریت دین

گریت دین (به انگلیسی: Great Dane) از انواع اصلی سگ‌های نگهبان، که اصلیتی آلمانی دارد. در این سگ قدرت و نیرومندی و زیبایی توام مشاهده می‌شود. بر خلاف نامش اصلیت این نژاد آلمانی ...
سگ هاسگی

سگ هاسگی

نژاد سگ هاسکی از ترکیبی از یک نوع سگ گله و یک گرگ می باشد که خیلی ها نام این نژاد سگ را سگ گرگی می نامند. سگ هاسکی با توجه به شرایط بدنی که دارد بیشتر برای امر کشیدن سورتمه در کشور آلاسکا پرورش یافت. ...
سگ سرابی

سگ سرابی

سگ سرابی سگی از نژاد  سگهای نگهبان و سگ گله می باشد، جثه ای بزرگ ، قدرتمند ، همراه با سری بزرگ و یالی در زیر گردن و پوزه و آرواره های قدرتمند و دارای دندان های بزرگ و خیلی محکم می باشد . سگی چ ...
سگ لابرادور رتریور

سگ لابرادور رتریور

توله شکاری سگ لابرادوری یک سگ کوچک با بدنی سفت و محکم است که شکار کشته شده را می‌یابد. همچنین از این توله‌های کانادایی به عنوان سگ‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود. این سگ شکاری به طو ...