آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

مصرف لوازم آرایشی در ایران

10 / 10 از 2 کاربر
مرجع : بازدید : 4172
درباره همه چیز » اقتصاد » لوازم آرایشی بهداشتی » چهارشنبه 25 مرداد 1402 در 13 : 12
خانم های ایرانی یک سوم مصرف لوازم آرایشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند هر ساله نوجوانان دختر با نرخ نزدیک به شش درصد در سال به سن جوانی رسیده و وارد بازار مصرف لوازم آرایش کشور با 2 میلیارد دلار هزینه سالانه می‌شوند و در حال حاضر جمعیت 14 میلیون نفری زنان ایرانی 29 درصد و به عبارتی 2/1 میلیارد دلار از بازار  7/2 میلیارد دلاری خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند. آخ ...
مصرف لوازم آرایشی در ایران

مصرف لوازم آرایشی در ایران

خانم های ایرانی یک سوم مصرف لوازم آرایشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند

هر ساله نوجوانان دختر با نرخ نزدیک به شش درصد در سال به سن جوانی رسیده و وارد بازار مصرف لوازم آرایش کشور با 2 میلیارد دلار هزینه سالانه می‌شوند و در حال حاضر جمعیت 14 میلیون نفری زنان ایرانی 29 درصد و به عبارتی 2/1 میلیارد دلار از بازار  7/2 میلیارد دلاری خاورمیانه را به خود اختصاص داده‌اند. 

آخرین شماره فصلنامه توسعه مهندسی بازار، در مقاله‌ای با اشاره به ارقام بالا سعی کرده بررسی جامعی را به قلم سعید صمدی مدیر دپارتمان مشاوره تی.ام.بی.ای به عمل بیاورد. براساس این گزارش صمدی تاکید دارد که در سی سال اخیر در مورد اندازه بازار لوازم آرایشی در ایران و بانک مرکزی و سایر منابع رسمی ایرانی هیچ اطلاعاتی در زمینه نقش لوازم لوازم آرایشی در سبد هزینه خانوار ایرانی موجود نبوده از این رو صمدی با مراجعه به آمارهای بین المللی که در این زمینه اتفاق نظر ندارند سعی کرده به بررسی بازار لوازم آرایشی در ایران بپردازند. 

او در ادامه گزارش تحقیقاتی خود می‌نویسد : موسسه تحقیقات بین الملل وابسته به مرکز صادرات کانادا در گزارش سال 2007 خود اندازه بازار لوازم آرایشی را در ایران، برابر 1/2 میلیارد دلار، مرکز تحقیقات بهارات که یک مرکز تحقیقات معتبر مستقر درلندن است، این اندازه را برابر با 2 میلیارد دلار، و مرکز تحقیقات بازارهای بین الملل وابسته به اتحادیه اروپا انداره این بازار را برابر 2/1 میلیارد دلار تخمین زده‌‌اند. 

صمدی در تحقیقات خود به موضوع جالب دیگری  اشاره می‌کند. او براساس یک تحقیقات میدانی مختصر که در میان خانم‌های شهرنشین در تهران و مراکز شش استان بزرگ کشور انجام شده ، نشان می‌دهد که گروه خانم‌های شهرنشین بین 15 تا 45 سال که براساس تخمین مرکز آمار ایران جمعیت آن‌ها در سال 1389 در حدود چهارده میلیون نفر است، به طور میانگین ماهیانه 12 هزار تومان برای لوزم آرایشی خود مصرف می‌کنند که در این صورت می‌توان تخمین زد که مقدار مصرف کل سالیانه برابر با 2/1 میلیارد دلار خواهد بود. 

تحقیق صمدی نشان می‌دهد که بنابر گزارش یورومونیتور، کل مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه در سال 2008 در حدود 7/2 میلیارد دلار است که با میانگین رشد حدود هشت درصد در سال، بعد از کشورهای اروپای شرقی بالاترین رشد را دارد و این بدان علت است که تقریبا نیمی از جمعیت منطقه زیر 30 سال هستند. 

جمعیت خاورمیانه در سال 2006 بنا به گزارش سایت ویکی پدیا 311 میلیون و 111هزارو 26 نفر بوده است. کشور مصر و ایران هریک با 75 و 70 میلیون نفر جمعیت در صدر جدول جمعیتی منطقه قرار دارند. با این همه 14 میلیون خانم ایرانی از نظر مصرف لوازم آرایشی گوی سبقت را تقریبا ازکل کشورها منطقه ربوده‌اند به نحوی که تقریبا 29 درصد یا یک سوم  کل مصرف کنندگان منطقه خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر اگر جمعیت زنان خاورمیانه 155 میلیون نفر باشد، 9 درصد این زنان یعنی 14 میلیون نفر زنان ایرانی حدود یک سوم یعنی 2/1 میلیارد دلار هزینه لوازم آرایشی از 7/2 میلیارد دلار بازار لوازم آرایشی خاورمیانه را پرداخت می‌کنند. 

وی می افزاید: درمیان کشورهای این منطقه، ایران با 2/1 میلیارد دلار درفاصله کمی بعد از عربستان با 2/2 میلیارد دلار و در رده هفتم مصرف در دنیا قرار دارد. گزارش بهارات، رشد سالیانه مصرف لوازم آرایشی در عربستان را 11 و در ایران 12 درصد تخمین می‌زند. 

ولی نویسنده گزارش تحقیقاتی در فصلنامه توسعه مهندسی بازار در ادامه تکمله‌ای خود به گزارش بهارات اضافه می‌کند براین مبنا که فروش مواد آرایشی در ایران از مقدار اعلام شده بسیار بیشتره بوده و " احتمالا بین 15 تا 20 درصد در سال باید باشد." 

صمدی در ادامه با اشاره به این که این توزیع رشد دربین سه گروه ارزان قیمت ( چینی )، میان قیمت ( کره‌ای و ترکیه‌ای ) و گرانقیمت ( اروپایی و آمریکایی ) یکنواخت نبوده و گروه اول در حدود 20 درصد، گروه دوم بین 5 تا 10 درصد و گروه سوم در حدود 5 درصد رشد سالیانه دارند. 

صمدی در گزارش تحقیقی خود مقدار مصرف لوازم آرایشی در ایران را 2 تا 3 برابر عربستان می‌داند و می‌نویسد: " در مقایسه بین اندازه بازار مصرف ایران وعربستان باید توجه کرد که هر چند از نظر دلاری بازار عربستان تا حدی بزرگتر است ولی با توجه به این که لوازم آرایشی رایج در ایران ارزان قیمت‌تر از عربستان است، می‌توان نتیجه گرفت که اندازه مقداری مصرف لوازم آرایشی در ایران بین دو تا سه برابر مقدار آن در عربستان باید باشد."

بهترین مارک لوازم آرایشی در ایران

امیر : لوازم ارایش
2 2
خیلی الی است
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

لیست بهترین برندهای کامپوزیت دندان اروپایی

لیست بهترین برندهای کامپوزیت دندان اروپایی

کامپوزیت دندان از پرطرفدارترین روش‌های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال اصلاح طرح لبخند خود با استفاده از این روش هستند. یک نگرانی افراد درباره انجام کامپوزیت، ط ...
خرید انواع تاج دخترانه پرنسسی

خرید انواع تاج دخترانه پرنسسی

آخرین بار چه زمانی تاج سر استفاده کردید؟ متاسفانه بسیاری از دختران در سنین نوجوانی تصور می‌کنند استفاده از تاج روی مو برای ایشان ناهمگون است و موجب کم شدن سن ایشان خواهد شد. این در حالی است که خر ...
بهترین کرم پودر

بهترین کرم پودر

در اینجا قصد دارین بهترین مارک کرم پودر های موجود را برای شما عنوان نماییم. همچنین از شما دوستان درخواست می نماییم که با توجه به تجربه خود مارکهای بهترین کرم پودر  را با ما و سایر دوستان به اشتر ...
لوازم آرایشی چیست

لوازم آرایشی چیست

میخواهیم در این مقاله درباره اینکه لوازم آرایشی چیست و دلیل استفاده از لوازم آرایشی در بین مردم چه می باشد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. واقعا دلیل استفاده از این لوازم آرایشی چیست؟ چرا در کشور عزی ...