آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

آیفون تصویری

9 / 10 از 7 کاربر
مرجع : بازدید : 11460
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » ﺳﻪشنبه 2 آذر 1395 در 8 : 17
دستگاه هایی که در نصب یک سیستم آیفون تصویری به کار می رود شامل پنل درب منزل و گوشی تصویری داخل واحد ، منبع تغذیه و درب بازکن می باشد و این سیستم از چهار مدار تشکیل می شود که عبارت است از : مدار زنگ ، مدار مکالمه ، مدار درب بازکن ، دوربین مدار بسته   تاریخچه آیفون تصویری شرکت کوماکس در سال 1968 در کشور کره جنوبی تاسیس گردید و طی مدت زمان کوتاهی اولین صادر کننده ...
آیفون تصویری

آیفون تصویری

دستگاه هایی که در نصب یک سیستم آیفون تصویری به کار می رود شامل پنل درب منزل و گوشی تصویری داخل واحد ، منبع تغذیه و درب بازکن می باشد و این سیستم از چهار مدار تشکیل می شود که عبارت است از : مدار زنگ ، مدار مکالمه ، مدار درب بازکن ، دوربین مدار بسته

 

تاریخچه آیفون تصویری

شرکت کوماکس در سال 1968 در کشور کره جنوبی تاسیس گردید و طی مدت زمان کوتاهی اولین صادر کننده آیفون تصویری در کره معرفی گردید . هم اکنون کوماکس به 115 کشور دنیا صادرات دارد و یک برند جهانی می باشد و بزرگترین تولید کننده و صادر کننده آیفون تصویری در سراسر دنیا می باشد .

کوماکس کره commax دارای بهترین برند در صنعت آیفون تصویری می باشد که به علت تنوع و کیفیت در محصولات خیلی سریع در بین تولید کنندگان آیفون تصویری شناخته و مورد توجه مخاطبین خود قرار گرفت کمپانی کوماکس تمام سعی خود را بر این دارد که اولین انتخاب مشتریان خود باشد و رضایت آنها را با کیفیت بالا و طراحی بی نظیر با استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین فناوری ها جلب نماید .

در بازار اکثر مدل های آیفون تصویری داخلی و یا دستگاه های متفرقه وارداتی از آیفون تصویری کوماکس الگو برداری کرده اند .

کوماکس جزو اولین سیستم آیفون تصویری می باشد که در بازار ایران وارد شد و پرچمدار صنعت درب بازکن تصویری در ایران می باشد و اگر کمی زود تر از برند آیفون ژاپنیوارد ایران می شد هم اکنون کوماکس تصویری نشانگر درب بازکن تصویری بود نه آیفون تصویری !!!

مرکز مجاز کوماکس ایران نماینده رسمی آیفون تصویری کوماکس کره با بیش از 10 سال سابقه درخشان در امر مشاوره و نصب و راه اندازی با بهره گیری از نیروی متعهد و مجرب در صنعت آیفون تصویری تمام سعی خود را بر این دارد که با مشاوره ای صادقانه به صورت تلفنی و یا مشاوره و بازدید رایگان در محل و ارائه خدماتی نوین از قبیل نصب و راه اندازی توسط گروه فنی و متخصص ، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش در محل خود را از دیگر شرکت های دخیل در صنعت آیفون تصویری متمایز نماید .

 

 جهت سفارش انواع آیفون تصویری

با شماره (اینجا جای شماره شماست برای تبلیغ در این بخش) تماس بگیرید

آیفون تصویری

 

آشنایی با آیفون تصویری

آیفون های تصویری (Video door phone) سیستم های ارتباطی هستند که مانند آیفون های معمولی ارتباط صوتی بین فرد مراجعه کننده و افراد داخل یک ساختمان را برقرار می کند. علاوه بر آن قادرند تصویر فرد مراجعه کننده را نیز بر روی مانیتور آیفون داخل ساختمان نمایش دهند در صورت لزوم حتی می توانند تصاویر افراد مراجعه کننده را با کمک تجهیزات جانبی ضبط نمایند . آیفون های تصویری بسته به نوع تصویری که پخش می کنند به دو صورت آیفون تصویری رنگی و آیفون تصویری سیاه سفید در بازار ارائه می شوند . اجزای اصلی یک سیستم آیفون تصویری به صورت زیر می باشد :

پانل جلوی در (door panel)

  1. گوشی یا مانیتور (monitor) (video phone)
  2. منبع تغذیه (power source)
  3. قفل در بازکن (door switch) (door release)
  4. پانل جلوی در (camera)

این پانل ها در دو نوع رنگی و سیاه سفید می باشند . قسمت های اصلی پانل به صورت زیر است :

 

  • (panel) صفحه فلزی که از جنس آلومینیوم آلیاژی می باشد و دور آن لاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب قرار داده شده است .
  • (camera window) شیشه حفاظ لنز برای جلوگیری از تاثیر مستقیم عوامل جوی روی لنز یا دستکاری لنز
  • (CCD Camera) دوربین آیفون از نوع CCD می باشد و وظیفه دریافت تصویر را بر عهده دارد دارای دو نوع رنگی و سیاه سفید می باشد . لنز آن از نوع فیکس می باشد و زاویه دید تنها با تغییر مکان دوربین قابل تنظیم است .
  • (infrared led) مادون قرمز برای این است که دوربین بتواند در شب نیز دید داشته باشد .
  • (speaker) بلندگو برای پخش صدا
  • (resident call button) شستی زنگ به تعداد طبقات
  • (microphone) میکروفون برای انتقال صدا به گوشی
  • (tamper proof screw) پیچ های مخصوص که برای باز و بسته کردن نیاز به آچار آلن دارد.
  • (angel control) (angular adjust) پیچ های تنظیم زاویه دوربین
  • (resident video phone connector) ترمینال های اتصال سیم مانیتور در پشت پانل
  • (power connection) سیم اتصال تغذیه 12 ولت dc
  • (door opener cable) (release connection wire) سیم اتصال به در بازکن
  • (monitor) (video phone) گوشی

گوشی نیز به دو صورت رنگی و سیاه سفید وجود دارد . معمولا گوشی های سیاه سفید برای نمایش تصویر از لامپ تصویر استفاده می کنند و قسمت نمایش آیفون تصویری رنگی به صورت LCD می باشد .

  • (Power source) منبع تغذیه

منابع تغذیه مورد استفاده در سیستم آیفون تصویری مانند منبع تغذیه آیفون های معمولی می باشد و دارای خروجی 12 ولت dc و ac است . خروجی ac برای برای تغذیه دربازکن استفاده می گرددو خروجی dc مستقیما به سیم های آبی و قرمز پشت پنل وصل می گردد . در پانل های یک طبقه ای که فقط دو سیم مشکی برای اتصال تغذیه وجود دارد اتصال آن به منبع dc یا ac فرقی نمی کند .

  • (door release) (door lock) قفل دربازکن

دو نوع دربازکن در آیفون های تصویری و صوتی استفاده می شود . یک نوع با زنجیر است که از انرژی ذخیره شده فنر برای آزاد کردن زبانه در استفاده می کنند . نوع دوم نیازی به زنجیر ندارد و توسط یک مگنت زبانه به داخل کشیده شده و در باز می شود . در بازکن های نوع دوم معمولا ار منبع 12 ولت dc و یک آمپری تغذیه می شوند .

 

پنل درب بازکن

دارای دوربین قابل تنظیم ، سوئیچر داخلی ، ترمینال برای متصل کردن سیم ها به هم و شاسی زنگ می باشد . زاویه دید در پنل های طبقاتی 68 درجه افقی و 55 درجه عمودی است و همچنین در پنل ها تک واحدی افقی 75 درجه و 55 درجه عمودی است . این پنل دارای یک دوربین و شستی زنگ می باشد که به تعداد واحدهای هر ساختمان ، به ازای هر واحد چهار سیم قرمز ، آبی ، زرد و سفید می باشد . (آیفون های تصویری که دارای سوئیچینگ داخلی می باشند) برای آیفون های تصویری دو واحدی دو دسته سیم چهار تایی به رنگهای فوق وجود دارد . آیفون هایی که دارای سویچینگ خارجی می باشند فقط دارای یک یا دو دسته سیم چهارتایی هستند که به دستگاه سویچینگ وصل شده و از خروجی ان به سایر مانیتور ها اتصال داده می شود . به غیر از این سیم ها دو سیم دیگر به رنگ آبی و قرمز برای اتصال به منبع تغذیه دی سی وجود دارد و دو دو سیم دیگر به رنگ سیاه برای اتصال به منبع تغذیه 12v ac و قفل درب بازکن می باشد . ولتاژ در برق شهر بوسیله ترانسفورمر تا 17 ولت کاهش می یابد که جهت راه افتادن و روشن شدن قفل و لامپ های پشتپنل درب بازکن استفاده می شود . برای تغذیه پنل درب بازکن این ولتاژ بوسیله پل دیود و خازن به ولتاژ DC تبدیل می گردد و بوسیله مدار تثبیت کننده ولتاژ ، 13.5 ولت ثابت می ماند . اگر نوسان برق در ولتاژ ورودی به آیفون تصویری زیاد باشد ترانس ، فیوز و خازن و دیودها می سوزد و سیستم از کار می افتد .  

 

مانیتور داخل واحد

اجزای تشکیل دهنده یک دربازکن تصویری شامل دکمه برای مکالمه داخلی ، لامپ یا دیود ال ای دی ، دکمه نمایش تصویر ، شستی درب بازکن ، بلندگوی پخش زنگ ، دهنی و گوشی
جهت نصب و استفاده از آیفون تصویری نیاز به برق 220 ولت متناوب می باشد که با اتصال دو شاخه به برق که در پشت دستگاه وجود دارد ، به پریزی که در نزدیکی آن قرار دارد ، مانیتور وارد مدار آیفون می شود . علاوه بر آن چهار سیم به رنگهای قرمز ، آبی ، زرد و سفید نیز وجود دارد که با رعایت رنگ باید به سیم های پشت پنل جلو درب وصل شوند . آیفون تصویری اغلب دارای سه شستی هستند که بر روی صفحه ی آن تعبیه گردیده است یکی از این شستی ها برای درب بازکن و دیگری برای دیدن تصویر دوربین بدون نیاز به برداشتن گوشی و سومین دکمه نیز جهت ارتباط داخلی به دیگر آیفون ها می باشد . بعضی از انواع آیفون تصویری دارای حافظه ضبط تصویر مراجعه کننده می باشند .

 

 

منبع تغذیه

این قطعه شامل دو ترمینال برای برق ورودی 220 ولت متناوب و چهار ترمینال خروجی که دو تا از آن ها برق 12 ولت مستقیم جهت مدار مکالمه و تصویر است و دو تای دیگر آن برق 12 ولت جریان متناوب می باشد که جهت قفل درب بازکن مورد استفاده قرار می گیرد . ولتاژ برق شهر توسط ترانسفومر ، پل دیود و خازن مربوطه به ولتاژ دی سی تبدیل می شود . آی سی سوئیچینگ پالسهایی تولید می کند که توسط ترانزیستور ماس فت تقویت شده سپس توسط ترانسفورمر ولتاژ آن کاهش پیدا می کند .

منبع تغذیه آیفون تصویری

 نمونه ولتاژ خروجی توسط آی سی اپتوکوپلر به آی سی سوئیچینگ داده می شود تا متناسب با آن پالسهای را طوری تولید کند که ولتاژ خروجی در مقدار 14 ولت ثابت باقی بماند . اگر در اثر نوسان برق ولتاژ ورودی افزایش یابد به ترتیب فیوز ، وریستور ، دیودهای پل و خازن و در نهایت ممکن است باعث سوختن ترانزیستور و آی سی سوئیچینگ شود .

 

 

 


 

 نقشه نصب آیفون تصویری تک واحدی
  اکثر سیستم درب بازکن های تصویری به ترتیب از چهار رشته سیم به رنگهای قرمز ، آبی ، زرد و سفید تشکیل شده اند . قرمز برای انتقال صدا از بالا به پایین و آبی منفی - برای راه افتادن پنل یک ولتاژ 12 ولت نیاز داریم که از مانیتور به پنل فرستاده می شود . سیم زرد مثبت + برای راه اندازی پنل یک ولتاژ 12 ولت نیاز داریم که از مانیتور به پنل فرستاده می شود . رنگ سفید نیز سیم تصویر میباشد که سیگنال تصویر از پنل به مانیتور هدایت شده را همراه صدای پایین به بالا می برد.

 

 

نکات مهم برای نصب آیفون تصویری

مانیتور و پنل درب بازکن را نباید در مکان کثیف و یا نم دار و یا در معرض نور مستقیم خورشید نصب کنید .

مسیر سیم کشی برای آیفون تصویری می بایست از سیم کشی برق ساختمان جدا باشد و بهتر است برای بهره مندی از تصویر و کیفیت صدای خوب از کابل شیلد دار استفاده کنید .

اگر متراژ سیم کشی از پنل درب بازکن تا ایفون تصویری از 50 متر بیشتر شد توصیه می شود که از کابل کواکسیال استفاده کنید .

 

 

شیدا : آیفون تصویری کوماکس
0 1
آیفون تصویری کوماکس واقعا عالیه , روی ساختمون ما قبلا یه آیفون تصویری ایرانی بود به اسم تکنما که دو ماه تصویرش و صداش خراب شد ولی الان تقریا یه سال یک آیفون تصویری کوماکس اصل کره گذاشتم که از سایت کوماکس سنتر هم سفارشش دادیم , هیچ مشکلی تا الان نداشته, جنسای ایرانی واقعا بی کیفیتن
مهدوی : مخالفم با بالایی
0 0
من مخالف با نظر اون خانوم , به نظر من آیفون تصویری تکنما خیلی هم خوبه و تازه فک نمیکنم آیفون تکنما ساخت ایران باشه , فک میکنم چینی باشه و ایران سر هم بندی میشه , البته موافقم که محصولات کره خیلی با کیفیت تر هستن , البته چین یه مارک زده به اسم کامکس که خواسته از برند کوماکس کره سو استفاده کنه, اگه میخواید آیفون تصویری اصل بگیرید حتما از نمایندگی های کوماکس که شماره ش تو اینترنتم هست خرید کنید
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...