آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

10 / 10 از 1 کاربر
مرجع : بازدید : 2076
درباره همه چیز » اقتصاد » دستگاه های حضور و غیاب » یکشنبه 25 آبان 1393 در 19 : 19
راهنمای انتخاب دستگاه و راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و روش استفاده از سیستم های حضور و غیاب را می توانید در اینجا مطالعه نمایید.     سیستم حضور و غیاب بر دو بخش نرم افزار و سخت افزار استوار می باشد. انتخاب نرم افزار بر اساس تعداد پرسنل، قوانین سازمانی ، شیفتهای کاری ، تعداد ادمین ، سیستم گردش کار و ... صورت می گیرد.  در ا ...
راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

راهنمای انتخاب دستگاه و راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و روش استفاده از سیستم های حضور و غیاب را می توانید در اینجا مطالعه نمایید.

 

 MB200-2

سیستم حضور و غیاب بر دو بخش نرم افزار و سخت افزار استوار می باشد. انتخاب نرم افزار بر اساس تعداد پرسنل، قوانین سازمانی ، شیفتهای کاری ، تعداد ادمین ، سیستم گردش کار و ... صورت می گیرد.

 در انتخاب سخت افزار یا همان ساعت حضور و غیاب پارامترهای اصلی به شرح زیر می باشد :

 

پارامترهای انتخاب ساعت حضور و غیاب

 

  • شیوه های تشخیص هویت افراد

تشخیص هویت افراد معمولا از طریق مشخصه های بیومتریک (تشخیص چهره و اثرانگشت) و یا از طریق ابرازهای واسط همچون کارتهای بدون تماس (RFID)صورت می گیرد. بهره گیری از شاخصه های بیومتریک به دلایلی همچون حذف امکان جعل و تقلب و عدم نیاز به بهره گیری از ابزار واسط  توصیه می گردد.

touch

در مجموعه هایی همچون بیمارستانها و آزمایشگاهها که امکان انتقال آلودگی دست افزار از طریق سنسور اثرانگشت وجود دارد و نیز در صنایعی که اثرانگشت پرسنل به دلیل فعالیت فیزیکی مخدوش می باشد استفاده از سیستمهای تشخیص چهره بازدهی مطلوب تری خواهد داشت.

 

  • ارتباط دستگاه با کامپیوتر و شبکه

جهت انتقال داده های تردد از ساعت به نرم افزار حضور و غیاب روشهای مختلفی وجود دارد که انتخاب آن بر اساس امکانات موجود سازمان و سهولت کاربر می باشد.

 

Ethernet-Cable-icon
orange-tik TCP/IP : در صورت مجهز بودن مجموعه به شبکه کابلی (LAN) استفاده از دستگاههای دارای پورت شبکه با توجه به امکان دریافت داده های تردد به صورت آنلاین انتخاب مناسبی می باشد.

 


orange-tikwireless  WiFi : در صورت مهیا بودن شبکه بی سیم امکان دریافت داده های تردد به صورت آنلاین بدون نیاز به سیم کشی میسر خواهد بود.

 


orange-tik  USB: در صورت عدم وجود شبکه ، آسان ترین شیوه انتقال داده های به کامپیوتر بهره گیری از حافظه های فلش (Cool Disk) با پورت USB می drive usbباشد. توجه داشته باشید که پورت USB برخی از دستگاهها صرفا امکان اتصال با کابل USB را فراهم می سازد. این پورتها معمولا در دستگاههای رومیزی کاربرد دارد.

 


sd-memory-cardorange-tik SD Card : این شیوه همانند بهره گیری از پورت USB برای انتقال داده ها به صورت آفلاین کاربرد دارد. معمولا پورت SD جهت پشتیبان گیری (Backup) از داده های تردد مورد استفاده قرار می گیرد.

 


orange-tikgprsGPRS : استفاده از بستر اینترنت سیم کارتهای تلفن همراه از شیوه های نوین تبادل دیتا می باشد. این شیوه معمولا زمانی توصیه می شود که شبکه محلی وجود نداشته باشد و امکان انتقال داده های بر روی حافظه های فلش به دلیل فاصله جغرافیایی ، زمان محدود انتقال داده ها به مرکز و نیز موارد امنیتی میسر نباشد.

 

 

orange-tik سایر روشها : روشهای قدیمی تری نیز همچون استفاده از پورتهای سریال RS232 و RS485 و یا بهره گیری از مودهای تلفن وجود دارد که با مهیا شدن شیوه های نوین کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • ظرفیت حافظه و سرعت پردازش

در صورت انتخاب ساعت حضور و غیاب برای مجموعه هایی با تعداد پرسنل بالا در نظر گرفتن ظرفیت حافظه سخت افزاری برای نگهداری نمونه های اثرانگشت ، تشخیص چهره و نیز داده های تردد ضروری می باشد. با افزایش تعداد استفاده کنندگان از دستگاه سرعت عملکرد دستگاه بسته به قدرت پردازشگر متفاوت خواهد بود.

 

  • ارتباطات کاربری (Interface)

امکان استفاده از منوهای ساده و به زبان فارسی ، نمایشگر رنگی و پیامهای صوتی فارسی کاربرد دستگاه را برای عموم افراد با هر سطح دانش آسان خواهد نمود و لذت و سهولت استفاده از نمایشگرهای لمسی بهره وری دستگاه را افزایش می دهد.

 

  • امکانات کنترل تردد (Access Control)

امکان ایجاد دسترسی سخت افزاری با قابلیت برنامه ربزی جهت تردد پرسنل از انواع درب ، گیت ، راه بند بر روی برخی از مدلهای ساعت حضور و غیاب وجود دارد. این قابلیت در سازمانهای بزرگ که ورود و خروج پرسنل با مجوز صورت می گیرد کاربرد مطلوبی دارد.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب

راهنمای انتخاب دستگاه و راهنمای استفاده از دستگاه های حضور و غیاب و روش استفاده از سیستم های حضور و غیاب را می توانید در اینجا مطالعه نمایید.     سیستم حضور و غیاب بر دو بخش نرم افزار و س ...
دستگاه های حضور و غیاب چیست ؟

دستگاه های حضور و غیاب چیست ؟

سیستم حضور و غیاب چیست ؟ سیستم حضور و غیاب شامل مجموعه ای از سخت افزار ها و نرم افزارهای متنوع جهت کنترل تردد پرسنل در سازمانها، ادارات، ارگانها، شرکتها، کارگاه ها و بنگاه هاي اقتصادي مختلف با اهداف ...