بازاریابی عصبی چیست؟
مفهوم بازاریابی عصبی در سال ۱۹۹۰ توسط روانشناسان در دانشگاه هاروارد مطرح گردید. این تکنولوژی در مورد مدلی بحث می کند که در آن بخش اصلی پیکره فکری فعالیت بشری بیش از 90درصد در ناحیه ناخودآگاه مغز انسان اتفاق می افتد که در مراحل پایین آگاهی کنترل شده قرار می گیرد.
این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز بدون وارد شدن در ...
بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی چیست؟
مفهوم بازاریابی عصبی در سال ۱۹۹۰ توسط روانشناسان در دانشگاه هاروارد مطرح گردید. این تکنولوژی در مورد مدلی بحث می کند که در آن بخش اصلی پیکره فکری فعالیت بشری بیش از 90درصد در ناحیه ناخودآگاه مغز انسان اتفاق می افتد که در مراحل پایین آگاهی کنترل شده قرار می گیرد.
این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز بدون وارد شدن در جزئیات پیچیده آن است تا از آن برای بهبود عملیات بازاریابی استفاده کنیم.هدف آن كمك به بازاریابی و فروش محصولات با استفاده از علم عصبشناسی و انتقال بهتر پیام های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید.
عواملی که باعث میشود مشتری به سوی آن محصول برود:
1- برند بودن
2- قیمت
- توجیه قیمت
- تاثیر قیمت بر کیفیت ذهنی
- قیمت های دقیق
3- تاثیر نظرات دیگران
4- خرید از فروشنده نامناسب
5- تبلیغات
منبع : کلاس های استادان گرامی جناب آقای مهندس محسنی و جناب آقای مهندس کرمی
نویسنده مقاله : مصطفی رجبی