تبليغات دادن آگاهیهاي خاص و اعمال نظر در جهتدهي به افكار عمومي با استفاده از وسايلي مانند زبان، خط، تصوير و نمايش است. اين آگاهي بخشي و جهت دهي از سوي تبليغات، ميتواند درست، دقيق و شفاف باشد و با افزودن اطلاعات، تنوير افكار و تلطيف عواطف، به اعتلاي فكري و فرهنگي انسانها كمك رساند، يا نادرست و مبهم و دروغين و غرض آلود باشد و نقشی ويرانگر ايفا نمايد .
اهداف تبلیغات
آگهی ا ...
بازاریابی تبلیغاتی
تبليغات دادن آگاهیهاي خاص و اعمال نظر در جهتدهي به افكار عمومي با استفاده از وسايلي مانند زبان، خط، تصوير و نمايش است. اين آگاهي بخشي و جهت دهي از سوي تبليغات، ميتواند درست، دقيق و شفاف باشد و با افزودن اطلاعات، تنوير افكار و تلطيف عواطف، به اعتلاي فكري و فرهنگي انسانها كمك رساند، يا نادرست و مبهم و دروغين و غرض آلود باشد و نقشی ويرانگر ايفا نمايد .
اهداف تبلیغات
آگهی اطلاع دهنده: نظیر اطلاع رسانی دربارة محصولی جدید.
آگهی متقاعد کننده: نظیر ایجاد ترجیحات برای مارك مشخص.
آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که محصول ممكن است در آینده نزدیك مورد نیاز باشد مانند شرکتهای بیمه.
ویژگی های تبلیغات نوین:
تماماً بر درستی و راستی استوار باشد. –
کاملاً یا دستكم تا آنجا که ممكن است، شفاف باشد. –
علاوه بر تأمین اعتماد مخاطب، حسن نیت فرستندة پیام را روشن سازد. –
بر آگاهی مخاطب، هرچند هم اندك، بیفزاید. –
بیان و شیوة تبلیغ با کاربرد واژه های نوین پذیرفته شده و تعابیر و تصاویر مناسب و مطلوب، جذابیت لازم را پیدا کرده باشد. –
پر محتوایی پیام و غنای مضامین و ارزشمند بودن آن را تضمین نماید.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
بطور خلاصه کمپین تبلیغات برنامهریزی هماهنگ و منسجم در شاخههای مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری بهتر و پیشبرد اهداف بازاریابی و فروش میباشد که کلیه عملیات فوق به یک شرکت ارائه کننده خدمات تبلیغاتی و یا یک شخص دارای صلاحیت محول میشود تا با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و استخدام رسانهها و ابزارهای ارتباط جمعی و … کمپین تبلیغاتی
ده کلمه تبلیغاتی برای ورود به سایت
- 1- کلمه"سریع" (fast )را در تبلیغات خود استفاده کنید.
- 2- کلمه "ضمانت" (guaranteed )را در تبلیغات خود به کار ببرید.
- 3- از کلمه "محدود" (limited )استفاده کنید.
- 4- از کلمه" ساده یا آسان" (easy or simple )استفاده کنید.
- 5- از کلمه "گواهی نامه،تاییده " (testimonial )استفاده کنید.
- 6- از کلمه" تخفیف"(ِdiscount) استفاده کنید.
- 7-از کلمه "رایگان" (free )استفاده کنید.
- 8- از کلمه "شما یا متعلق به شما" you/your) )استفاده کنید.
- 9- از کلمه" مهم" (important )استفاده کنید.
- 10- از کلمه "تازه"new ) )استفاده کنید.
منبع : کلاس های استادان گرامی جناب آقای مهندس محسنی و جناب آقای مهندس کرمی
نویسنده مقاله : مصطفی رجبی