آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

لوازم آرایشی چیست

10 / 10 از 9 کاربر
مرجع : بازدید : 4935
درباره همه چیز » اقتصاد » لوازم آرایشی بهداشتی » یکشنبه 4 آبان 1393 در 30 : 19
میخواهیم در این مقاله درباره اینکه لوازم آرایشی چیست و دلیل استفاده از لوازم آرایشی در بین مردم چه می باشد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. واقعا دلیل استفاده از این لوازم آرایشی چیست؟ چرا در کشور عزیز ما ایران با توجه به زیبایی زبان زد مردمش در جهان از قدیم تا به امروز، انقدر استفاده از این لوازم آرایشی زیاد شده است؟ اصطلاحا چرا انقد آرایش غلیظ شده است !!! یا اصطلاحا چرا انقد سرخاب و سفید آب ؟! ...
لوازم آرایشی چیست

لوازم آرایشی چیست

میخواهیم در این مقاله درباره اینکه لوازم آرایشی چیست و دلیل استفاده از لوازم آرایشی در بین مردم چه می باشد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

واقعا دلیل استفاده از این لوازم آرایشی چیست؟

چرا در کشور عزیز ما ایران با توجه به زیبایی زبان زد مردمش در جهان از قدیم تا به امروز، انقدر استفاده از این لوازم آرایشی زیاد شده است؟

اصطلاحا چرا انقد آرایش غلیظ شده است !!!

یا اصطلاحا چرا انقد سرخاب و سفید آب ؟!!!!

اشپیگل آن لاین در گزارشی می نویسد: « ایران سرزمینی که زنان اش از قرن ها پیش به دلیل زیبایی طبیعی شان زبانزد بوده اند گویا باور خود را به بی همتا بودن از دست داده اند.» فاکس نیوز به آرایش های هالیوودی موی مردان ایرانی اشاره می کند و آمارها رتبه شکنی ایران را در زمینه مصرف و خرید مواد آرایشی نشان می دهند. کار به جایی می کشد که بعضی آرایشگاه های مردانه به علت آرایش غیرمتعارف مشتریان توسط پلیس پلمپ می شوند و این قصه سردراز پیدا می کند و البته این سوال، آدم را قلقک می دهد: «چرا؟ چرا زنان و مردان سرزمینی که زیبایی شان زبانزده بوده و البته هنوز هست تا این حد به سمت استفاده از وسایل آرایشی، اعمال جراحی زیبایی و... رفته اند؟» آنچه می خوانید مروری است بر همین موضوع.

جلب توجه و تقلید

امروزه سن استفاده از لوازم آرایش، پایین آمده است. دختران نوجوان از سن ۱۵ سالگی و کمتر دوست دارند خود را بیارایند. وقتی دختر و پسر به سن بلوغ می رسند تمایل به جلب توجه جنس مخالف در آنها زیاد می شود. آنها از این راه سعی دارند که خیلی سریع دوران کودکی را پشت سر گذاشته به بزرگسالی برسند و نشان دهند که مستقل شده اند. آنها نمی دانند که جوانی خود زیبایی و طراوت به همراه دارد، بنابراین با استفاده از لوازم آرایشی سعی دارند زیباتر و جالب تر شوند.

در این سن، توجه به گروه همسالان بسیار زیاد است. نوجوانان به نوعی از هم تقلید می کنند. برای آنها نظر دوستان و قضاوت همسالان از همه چیز مهم تر است، بنابراین برای عقب نماندن از بقیه به آنها ملحق می شوند یا از اشخاص معروف به عنوان مثال (ورزشکاران، خوانندگان، هنرپیشگان) الگوبرداری و تقلید می کنند؛ مثلا مدل مو، صورت و ابروی خود را مانند فلان فوتبالیست یا هنرپیشه درست می کنند.

منع

از منظر روان شناسی، گاهی وقتی فرد را از چیزی منع می شود، بیشتر به آن سمت کشیده می شود. وقتی در خانواده ای سخت گیری و فشار بدون منطق و آگاهانه روی افراد از لحاظ پوشش و آرایش وجود دارد، فرد (مخصوصا جوان و نوجوان) به طور ناخودآگاه سعی می کند به هر طریقی قوانین را نقض کرده و به اصطلاح لجبازی کند. معمولا با اجبار نمی شود افراد را به کاری وادار کرد بلکه باید فرهنگ این مساله را به وجود آورد.

فرهنگ سازی در رفع این معضل بسیار مهم است. وقتی افراد عمیقا بپذیرند و باور کنند که کجا و چگونه بپوشند و آرایش کنند که شایسته تر باشد، خود، بدون زور و اجبار به آن عمل خواهند کرد. باید سعی کنیم آگاهانه و با منطق ارزش ها و زیبایی های واقعی فرزندانمان را در درون خانواده با آنها در میان بگذاریم.

کمک به اعتماد به نفس

یکی از دلایل آرایش زیاد، از لحاظ روانی کمبود اعتماد به نفس است. بسیاری از افراد احساس می کنند در صورت و بدن خود نقص و کمبودی دارند، بنابراین سعی می کنند با آرایش و حتی عمل های جراحی زیبایی آن را اصلاح کنند. احساس کمبود موجب می شود شخص به راه هایی متوسل شود تا این مساله را جبران کرده و اعتماد به نفس بگیرد. شاید اگر افراد جامعه بدانند یا از لحاظ روحی و ذهنی به این نتیجه برسند که شایستگی فرد، با توجه به توانایی های او سنجیده می شود و نه زیبایی، کمتر دچار مسایل این چنینی شده و سعی کنند با آرایش کمبود شخصیت خود را جبران کنند.

فرهنگ خودنمایی

خانواده، به خصوص پدر و مادر نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند. اینکه پدر و مادر به فرزند خود آموزش می دهند تا چه طور در اجتماع ظاهر شود، بسیار مهم است. فرزندان از پدر و مادر خود یاد می گیرند.

وقتی در جامعه ای فرهنگ خودنمایی رو به افراط گذاشت، مسلما این نوع رفتار از پدران و مادران به فرزندان منتقل می شود. بچه ها از والدین تقلید می کنند.

همه انسان ها در ذات خود تمایل به خودنمایی و خودپرستی دارند اما وقتی به حد افراط می رسد، فاجعه به بار می آورد. مادری که با نوع آرایش و لباس پوشیدن سعی دارد به اصطلاح، چشم همه را خیره کند، خواسته و ناخواسته الگویی برای رفتار آینده فرزند خود خواهد بود.

شخصیت نمایشی

گاهی اوقات تمایل به آرایش فوق العاده زیاد و جلب توجه از اختلال شخصیت ناشی می شود که به آن اختلال شخصیت «نمایشی» می گویند. شیوع این اختلال در جامعه بین ۲ تا ۳ درصد بوده و در زنان قدری شایع تر است. این افراد رفتار نمایشی داشته و همیشه می خواهند در کانون توجه قرار گیرند. برای همین از ظاهر فیزیکی خود برای جلب توجه دیگران استفاده می کنند. وقتی آرایش زیاد برای یک شخص به حد اعتیاد می رسد، به حدی که لحظه ای را نمی تواند بدون آرایش و یا نگرانی در مورد ظاهر خود سر کند، احتمال بیماری و اختلال شخصیت در این فرد زیاد است و نیاز به درمان دارد و باید در مورد استفاده از لوازم آرایشی و مارک های لوازم آرایشی هشدار هایی داده شود.

پیروی از مد

یکی از مسایل مهم دیگر در نوع آرایش و پوشش، پیروی از مد است. مد (به خصوص برای جوانان و نوجوانان) شیوه های لباس پوشیدن و آرایش کردن و رفتاری که از نظر دیگران شایسته و تایید شده، زیبا و عاقلانه است را نشان می دهد. مهم نیست آنچه که مُد است شما را زیباتر کند، فقط برای اینکه در جامعه و در بین دوستان پذیرفته باشید و در جامعه اُمُل به نظر نرسید، باید از مد پیروی کنید. وقتی شخصی گرفتار مد می شود، هیچ چیز نمی تواند به او ثابت کند آنچه که مد می شود لزوما شایسته فرهنگ و جامعه ما نیست بلکه یک فرهنگ وارداتی است که از سوی کشورها و جوامع پیشرفته برای رونق بازار اقتصادی و کالاهای شان ارایه می شود. جوانان ما اهمیتی نمی دهند که این مدل مو و یا آرایش را در کشورهای اروپایی متناسب با فرهنگ خودشان و در جای مناسب استفاده می کنند.

جوانان ما آن را مناسب همه جا، کوچه، خیابان، مدرسه، دانشگاه و محل کار می دانند. مسلما برای به روز بودن و مطابق روز رفتار کردن، مد دیروز زشت، مد فردا ناراحت کننده و مد روز نیک است. مد، موجب شباهت افراد از هر طبقه و سطح اجتماعی و اقتصادی می شود و به واقع نوعی تقلید است، یعنی تقلید ناشی از رقابت است و رفته رفته برابری ایجاد می کند. مد به خودی خود چیز بدی نیست، وقتی با فرهنگ، سنت ها و عرف جامعه هماهنگ باشد. مدی که از واردات کشورهای دیگر و مخصوص قشر خاص مثلا هنرپیشه ها و مدل ها و مانکن های آنها است، مناسب استفاده در سطح جامعه، محل تحصیل یا کار نیست.

لطفا اگر نقطه نظری در این زمینه دارید آن را با وب سایت درباره همه چیز در فرم نظرات پایین به اشتراک بگذارید.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

لیست بهترین برندهای کامپوزیت دندان اروپایی

لیست بهترین برندهای کامپوزیت دندان اروپایی

کامپوزیت دندان از پرطرفدارترین روش‌های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال اصلاح طرح لبخند خود با استفاده از این روش هستند. یک نگرانی افراد درباره انجام کامپوزیت، ط ...
خرید انواع تاج دخترانه پرنسسی

خرید انواع تاج دخترانه پرنسسی

آخرین بار چه زمانی تاج سر استفاده کردید؟ متاسفانه بسیاری از دختران در سنین نوجوانی تصور می‌کنند استفاده از تاج روی مو برای ایشان ناهمگون است و موجب کم شدن سن ایشان خواهد شد. این در حالی است که خر ...
بهترین کرم پودر

بهترین کرم پودر

در اینجا قصد دارین بهترین مارک کرم پودر های موجود را برای شما عنوان نماییم. همچنین از شما دوستان درخواست می نماییم که با توجه به تجربه خود مارکهای بهترین کرم پودر  را با ما و سایر دوستان به اشتر ...
لوازم آرایشی چیست

لوازم آرایشی چیست

میخواهیم در این مقاله درباره اینکه لوازم آرایشی چیست و دلیل استفاده از لوازم آرایشی در بین مردم چه می باشد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم. واقعا دلیل استفاده از این لوازم آرایشی چیست؟ چرا در کشور عزی ...