آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

انواع سرور ها اینترنتی

10 / 10 از 2 کاربر
مرجع : بازدید : 3910
درباره همه چیز » درباره آموزشی » مقالات آموزشی » ﺳﻪشنبه 18 آذر 1393 در 45 : 18
چهار حالت فضای وب سایت :   1-                                   shared IP در این حالت یک آی پی به چندین دمین سایت داده می شود .   2-               ...

انواع سرور ها اینترنتی

چهار حالت فضای وب سایت :

 

1-                                   shared IP

در این حالت یک آی پی به چندین دمین سایت داده می شود .

 

2-                                   dedicated IP

     در این حالت آدرس آی پی مختص به یک دمین میباشد ولی تمام مسائل مربوط به خود خریدار میباشد و فقط نگهداری و خرید فضا  توسط شرکت انجام می شود .

 

3-                                   dedicated server

در این حالت مثل حالت قبل مخصوص یک دمین می باشد و تمام پشتبانی و کار ها توسط شرکت ارائه دهنده انجام می شود .

 

4-                                   mirror IP

حالتی ست که همزمان اطلاعات برروی سروری دیگر که همان نسخه پشتیبان است کپی میشود و هزینه بالایی دارد چون به همان اندازه فضای اول باید فضا برای ذخیره اطلاعات داشته باشیم. مثل سرور خود شرکتتان و همچنین شرکتی مثل گوگل همزمان چندین سرور مختلف دارد که برای ارائه سرویس بهتر هر کاربر را به نزدیک ترین و خلوت ترین منتقل میکند  .

 

توضیح کامل تری درباره انواع سرویسهای میزبانی وب :آشنایی با انواع سرویسهای میزبانی وب

میزبانی وب یا هاست، ستون اصلی یك وب‌سایت محسوب می‌شود. هیچ سایتی نمی‌تواند بدون داشتن یك سرویس میزبانی قوی، رویای ساخت یك وب‌سایت موفق را در سر بپروراند. در این مقاله سعی شده است معرفی مختصری درباره انواع مختلف سرویس‌های میزبانی موجود وب ارائه شود. 

میزبانی اشتراكی وب
میزبانی اشتراكی وب (Shared Hosting) اقتصادی‌ترین و پرطرفدارترین گزینه برای تهیه سرویس میزبانی برای یك وب‌سایت است. این مفهوم به نام‌های سرویس میزبانی مجازی یا میزبانی مشتق شده نیز شناخته می‌شود. در این نوع سرویس، تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها که می تواند به صدها و حتی هزاران وب سایت برسد، روی یك سرور وب قرار دارند. در واقع هارد سیستم سرور به بخش های کوچکتر با حجم های متنوع تقسیم می شود و هر یک از این فضاها به یک وب سایت اختصاص داده می شود. بیشتر وب‌سایت‌هایی كه در اینترنت می بینید به صورت اشتراكی روی سرورهای میزبانی وب قرار گرفته‌‌اند. 

میزبانی رایگان وب
در این نوع از میزبانی وب، سرویس میزبانی به صورت رایگان یا به منظور جنبه‌های تبلیغاتی به مشتریان ارائه می شود. اگر شما مبتدی هستید یا پول كافی برای خرید یك حساب میزبانی اشتراكی وب ندارید، میزبانی رایگان وب می‌تواند كار شما را انجام دهد. نكته قابل توجه در این زمینه این است كه میزبانی رایگان وب محدودیت‌های بسیاری در استفاده از نرم‌افزار، پهنای باند، فضای دیسك، عدم تعهد نصب سیستم و پشتیبان گیری از اطلاعات توسط سرور، پاک شدن اکانت در صورتی که در مدت ۹۰ روز کسی به سایت مراجعه نکند و ... دارد و همچنین در استفاده از آنها مجبور خواهید بود زیر بار تبلیغات اجباری شرکت ارائه دهنده سرویس جهت تامین هزینه‌های سرور بروید. اگر واقعا قصد دارید به صورت جدی روی وب‌سایت‌تان کار ‌كنید، نیاز دارید كمی ‌هزینه كنید و یك حساب میزبانی وب مناسب برای خودتان خریداری كنید.

میزبانی اختصاصی
یك میزبانی اختصاصی نوعی است كه در آن تمام سرور به مشتری اجاره داده می‌شود. در میزبانی اختصاصی برخلاف میزبانی اشتراكی كه وب‌سایت شما دركنار صدها وب‌سایت دیگر میزبانی می‌شد، سرور وب فقط سایت شما را میزبانی می‌كند. در این نوع از میزبانی شما واقعا تنها فردی هستید كه از سرور وب استفاده می‌كنید. بیشتر وب‌سایت‌های بزرگ از سرورهای اختصاصی استفاده می‌كنند كه این قابلیت را داشته باشند که بدون محدودیت هر كاری می‌خواهند روی سرور خود انجام دهند.

میزبانی وب سرورهای شخصی مجازی  (VPS)
سرور مجازی یک نوع سرور اینترنتی است که ارائه دهندگان آن برای استفاده انحصاری آن را دراختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. یك سرور مجازی از دید كاربر مثل یك سرور اختصاصی است و همانند آن عمل می‌كند، ولی درواقع یك سرور واحد است كه با استفاده از نرم‌افزار مجازی‌سازی نظیر OpenVZ، Virtuozzo، Xen به چند سرور مجازی تقسیم شده است. در واقع سرور تعدادی كاربر را میزبانی می‌كند، ولی از لحاظ ظاهری سرور مجازی تفاوت چندانی با سرور اختصاصی ندارد. سرور مجازی ازنظر كاربردی برابر یك سوپررایانه است كه از نظر فیزیكی تكه تكه شده و هر تكه برای احتیاجات یك مشتری خاص تخصیص داده شده است. البته برای استفاده از این نوع میزبانی وب می بایست از نظر سخت افزار و نرم افزار با مدیریت آن آشنا باشید و دانش کافی را در صورت نیاز به رفع مشکلات آن دارا باشید. 

میزبانی در محل شركت
میزبانی در محل شركت تقریبا شبیه به میزبانی اختصاصی است، با این تفاوت كه در این نوع از میزبانی وب، كاربر یا مشتری مالك سرور می‌شوند. راه‌اندازی این سرور به صورت فیزیكی در محل كاربر صورت می‌گیرد. یك سرور در محل، ممكن است از بقیه انواع سرویس‌های میزبانی وب گران‌قیمت‌تر باشد؛ ولی از آنجا كه سخت‌افزار برای خود آنهاست و اجاره نشده، برای یك كسب و كار می‌تواند فواید بسیار زیادی در پی داشته باشد. همچنین با راه اندازی سرور در محل كاربر، امنیت بسیار بالاتری به وجود خواهد آمد.

میزبانی ابری
میزبانی ابری كه به میزبانی جدولی نیز معروف است، در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین سرویس میزبانی وب است و این مساله ناشی از این واقعیت است كه میزبانی ابری همواره وب‌سایت را در اوج نگه می‌دارد (بدون وجود هیچ زمان از كار افتادن). این نوع از میزبانی، یك قدم فراتر از سیستم‌های میزبانی اشتراكی، شخصی مجازی یا اختصاصی است كه امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در یك محیط فیزیكی، یك وب‌سایت، محدود به منابعی است كه سرور ارائه می‌كند مثل RAM، فضای دیسك و... ولی با استفاده از میزبانی ابری این محدودیتهای نگران‌كننده برطرف خواهند شد. زمانی كه شما به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارید می‌توانید فورا آن را از ابر بگیرید و وقتی كه كارتان به پایان رسید می‌توانید براحتی آن را به ابر برگردانید. سرویس‌های میزبانی ابری از تعدادی سرورهای مختلف استفاده می‌كند. به این معنی كه همواره حداقل یك سرور برای نگه داشتن بار در دسترس است. در بیشتر موارد هر سرور برای انجام یك دستور اختصاص داده شده است.

میزبانی خوشه‌ای
میزبانی خوشه‌ای از نظر این كه بار میزبانی روی تعدادی سرور پخش می‌شود، شبیه میزبانی ابری است كه این مساله دردسترس بودن را افزایش می‌دهد. زمانی كه سرویس‌ها در سرورهای مختلف خوشه‌ای می‌شوند، در دسترس بودن وب‌سایت‌تان افزایش پیدا می‌كند. اگر یكی از سرورها از كار بیفتد، ترافیك به سمت سرور دیگر حركت می‌كند و بنابراین هیچ زمان از كار افتادگی رخ نمی‌دهد. میزبانی خوشه‌ای به مشتری‌ها اجازه می‌دهد زیرساخت‌هایی را برای كنترل امنیت، توازن بار و منابع داده‌ای حیاتی سایت با بهره‌وری و افزونگی بالاتر به كار بگیرند. در سرویس خوشه ای ممکن است سرویس پایگاه داده (database)‏ از وب سرورها جدا شوند، که این امر باعث افزایش سرعت پردازش داده بر روی وب سرور اصلی خواهد شد. در این سرویس سرورها برای افزونگی در مكان‌های فیزیكی مختلفی جای‌گذاری شده‌اند.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

پرچم

پرچم

پرچم چیست:  پَرچَم یا دِرَفْش یا بیرق نماد یک گروه، سازمان، یا کشور است که بیشتر روی پارچه یا کاغذ به صورت رنگی درست می‌شود. در قدیم، پرچم نماد اتحاد و تمایز در جنگ‌ها به شمار می‌ ...
معماری شهرهای گمشده باستانی ایران

معماری شهرهای گمشده باستانی ایران

شهر سوخته شهر سوخته بقایای ابر شهری است باستانی که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهر روی آبرفت‌های رود هیرمند ساخته شده و زمانی در ساحل آن واقع شده بود. گفته می‌شود این شهر ...
دلیل کاهش بازدید سایت

دلیل کاهش بازدید سایت

یکی از مسائلی که باعت ناراحتی وبمستران میشود کاهش بازدید سایت است و هر وبمستری تمامی سعی و هنر خود را به کار میگیرد که چنین اتفاقی برای سایت اش رخ ندهد. در این مقاله برخی از این دلایل معمول را بررسی ...
فال تاروت

فال تاروت

در این پست می خوهیم برای شما به بررسی تاروت و فال تاروت بپردازیم. البته لازم به ذکر هست خود من به شخصه هیچ اعتقادی به هیچ کدام از فال های موجود و... ندارم و البته دانستن این مباحث برای داشتن اطلاعات ...