آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

لاستیک

10 / 10 از 3 کاربر
مرجع : تاریخچه لاستیک بازدید : 4081
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » پنجشنبه 27 خرداد 1395 در 10 : 16
آغاز تاريخ تاير ماشين هاي بنزيني و پنوماتيک تاير در سال 1888 بنز اولين ماشين بنزيني مجهز به لاستيک هاي فلزي منحصر به فرد پوشش داده شده با لاستيک پر از هوا را اختراع کرد. در نتيجه استفاده از اين گونه تاير ها به صورت عمومي در سال 1895 در يک مسابقه رقابت خودرو از پاريس به بوردو نمايان شدو برجسته شد. 1905 tread wear آج قسمتي از تاير مي باشد که در تماس مستقيم با سطح جاده است.آج ساخته شده از لايه ضخ ...
لاستیک

لاستیک

آغاز تاريخ تاير

ماشين هاي بنزيني و پنوماتيک تاير

در سال 1888 بنز اولين ماشين بنزيني مجهز به لاستيک هاي فلزي منحصر به فرد پوشش داده شده با لاستيک پر از هوا را اختراع کرد. در نتيجه استفاده از اين گونه تاير ها به صورت عمومي در سال 1895 در يک مسابقه رقابت خودرو از پاريس به بوردو نمايان شدو برجسته شد.

1905 tread wear

آج قسمتي از تاير مي باشد که در تماس مستقيم با سطح جاده است.آج ساخته شده از لايه ضخيم از لاستيک است و قطع کردن و محافظت از لاشه يا قسمت داخلي تاير بر عهده آن است. امروزه ضريب اصطحکاک جاده با توسعه آج تاير در الگوهاي مختلف توليد آن افزايش يافته است .

سال 1920 افزايش توسعه مواد سازنده لاستيک

افزايش محبوبيت صنعتي لاستيک مصنوعي اتومبيل ها در اواخر سال 1913،هندي فورد معرف اولين نوار نقاله خط مونتاژ در جهان بود .در سال 1931 شرکت آمريکايي دوپونت موفق به توليد صنعتي لاستيک مصنوعي شد. اين توسعه به صنعت لاستيک اجازه داد (که در ابتدا وابسته به لاستيک طبيعي بودند) تا بتوانند مقدار توليد و کيفيت تاير ها را افزايش دهند و اين نقطه عطفي بود در توليد تاير .

سال 1923 balloont tire

تايرهاي بالون دار نوعي از تاير هاي کم فشار است که در انواع مختلفي از اتومبيل ها استفاده مي شد و براي افزايش تماس خود با سطح جاده داراي فشار هواي داخلي کمي بوده است.

توسعه ساختار تاير 1940

توسعه ساختاري لاستيک و ماشين جهت صرفه جويي در مصرف سوخت

با توجه به افزايش قيمت جهاني نفت و ايجاد شوک حاصل از افزايش قيمت سوخت کارخانجات توليد اتومبيل و تاير، سهمي در کم کردن وزن کلي ماشين و تاير در جهت صرفه جويي سوخت داشتند که با توسعه روش هاي ساخت در سال 1903 تاير هاي بدون تيوب را اختراع و توليد کردند در نتيجه کاهش وزن بطور قابل توجهي به صرفه جويي در سوخت کمک مي کند.

1947 تاير هاي تيوبلس

1949 تاير هاي سيمي

اولين تاير راديال در سال 1950 اختراع و توليد گرديد.منظور از تاير راديال جهت قرارگيري لايه ها و صفحه هاي سيمي آن است که بر خلاف تاير هاي باياس قديمي که صفحات و لايه هاي تاير در آن بصورت مورب قرار مي گرفت در تايرهاي سيمي اين صفحات بصورت عمودي بروي هم قرار مي گيرد که باعث تماس يکنواخت تر سطح آج تاير با سطح جاده مي شود و در نتيجه ثبات در رانندگي و مصرف سوخت کمتر به خصوص در سرعت هاي بالا را منجر مي شود .

سال 1970 افزايش ايمني تايرها

تاير هاي پنچر رو (ران فلت) در سال 1979 اختراع و توسعه داده شد .اين تحول به اتومبيل ها اجازه مي داد که بدون استفاده از تاير هاي جايگزين و با ايمني بالايي به حرکت خود تا 80کيلومتر ادامه دهد.

 

1980

تاير هاي ران فلت در صورت ايجاد سوراخ و بريدگي در بدنه که به دليل برخورد با موانع يا سايش ايجاد مي شوند، در هنگام رانندگي به دليل داشتن لايه داخلي ضخيم و مقاوم مي تواند بدون هيچ گونه خطري و با حفظ ايمني کامل براي راننده به حرکت خود ادامه دهد.

افزايش عملکرد

2000 توسعه سازگاري لاستيک و محيط زيست.

با افزايش علاقه عمومي به حفظ محيط زيست و توليد ماشين هاي سازگار با محيط زيست مانند اتومبيل هاي هيدروژني و الکتريکي بر اين اساس صنعت لاستيک نيز در همين راستا بر توليد محصولاتي که حداقل مصرف سوخت را دارند ودر نتيجه به حفاظت از محيط زيست کمک مي کند روي آورد.و همچنين تايرهايي توليد کردند که داراي قابليت بازيافت قسمت اعظم محصول، بعد از استفاده از تاير مي باشد.

منبع: ترجمه و برگردان مقاله به فارسی توسط سایت www.tirestore.ir (فروشگاه اینترنتی تایر استور) استفاده از مطالب فوق با ذکر منبع بلا مانع است.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...