آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

صنعت کانکس

9 / 10 از 2 کاربر
مرجع : بازدید : 3188
درباره همه چیز » اقتصاد » معرفی صنایع » شنبه 2 اسفند 1393 در 7 : 11
صنعت ساخت کانکس امروزه در جهان بسیار پر طرفدار شده است و دلیل این امر مزیت های فراوانی ست که این اتاق های آماده برای اسکان سریع انسان ها دارد؛ مزیت های مثل سرعت در ساخت، هزینه پایین ، جا به جایی آسان و ...  شاید بسیاری از ما نیز موارد استفاده کانکس را در سطح شهر دیده باشیم، کانکس هایی مثل کانکس پلیس و کانکس کارگاهی از موارد پر کاربردی که در سطح شهر دیده ایم. اما اگر قصد ...
صنعت کانکس

صنعت کانکس

صنعت ساخت کانکس امروزه در جهان بسیار پر طرفدار شده است و دلیل این امر مزیت های فراوانی ست که این اتاق های آماده برای اسکان سریع انسان ها دارد؛ مزیت های مثل سرعت در ساخت، هزینه پایین ، جا به جایی آسان و ...

 شاید بسیاری از ما نیز موارد استفاده کانکس را در سطح شهر دیده باشیم، کانکس هایی مثل کانکس پلیس و کانکس کارگاهی از موارد پر کاربردی که در سطح شهر دیده ایم.

اما اگر قصد استفاده کانکس را دارید ابتدا بهتر از در مورد آنها تحقیقات کاملی انجام دهید و یا با مطالعه بخش مقالات کانکس وب سایت ما و مشورت با مشاوران ما، بهترین کانکس را برای کار خود انتخاب نمایید.

امروزه با توجه به اینکه سرعت امر مهمی در زندگی انسان پیدا کرده است و نقش به سزایی در پیشرفت کارهای انسان دارد، صنعت کانکس سازی کمک شایانی به اسکان بسیاری از کارگران و انسان ها در محل های مورد نظر خود داشته است و حتی کانکس هایی امروزه وجود دارند که برای ایجاد یک فروشگاه بسیار مناسب و ارزانتر نسبت به ساخت یک بنا می باشند.

کانکس

با گسترده شدن استفاده از ابزار آلات آماده و پیکیج های آماده در صنعت های مختلف در جهان، و بعد از استفاده از کانتینتر های فرسوده به جای محل اسکان توسط تعدادی از به اصطلاح کارتون خواب ها در دنیا، متخصصان را بر این داشت که این گستره ی صنعت کانتینر سازی ( کانکس سازی ) را افزایش دهند.

متخصصان صنعت کانکس سازی امروزه با ایجاد اتاقک های از پیش ساخته در سبک های مختلف که می توانید در مقاله انواع کانکس نوع های مختلف آن را مشاهده نمایید، توانسته اند شوکوفایی در صنعت ایجاد نمایند.

همچنین صنعت کانکس سازی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه برای ایجاد یک بنا و یک محل برای محافظت از عوامل محیطی شده اند که تاثییر بزرگی در زندگی مدرن انسان های امروز داشته است.

کاربرد کانکس

شاید به دنبال این باشید که بدانید کانکس ها امروزه در چه مواردی کاربرد دارند و چه استفاده هایی از کانکس در جامعه می شود. 

بیشترین استفاده از کانکس در زمانی اتفاق می افتد که ما نیاز به محلی برای اسکان سریع داریم، و یا نیاز به محلی برای محافظت از عوامل محیطی مثل نور، باد، گرما و... داریم. زیر یکی از بزرگترین مزیت های کانکس ها ، خاصیت از پیش ساخته شدن آنها و مقاومت بالای آنها می باشد.

حال در این مقاله تعدادی از کاربرد های کانکس و موارد استفاده از کانکس را برای شما عنوان می نماییم :

  1. مناسب برای اتاقتک های آماده برای پلیس
  2. مناسب برای نصب زمین های ویلایی
  3. محل مناسبی برای محل استراحت در باغ ها و ویلا ها
  4. محل استراحت برای کشاورزان در زمین های کشاورزی
  5. راه اندازی یک فروشگاه سریع
  6. مناسب برای اضافه کردن یک بخش به ساختمان
  7. مناسب برای اضافه کردن یک طبقه بر روی ساختمان
  8. مناسب برای ایجاد بخش آشپزخانه
  9. مناسب برای ایجاد اتاقک های نگهبانی
  10. مناسب برای ایجا گلخانه ها
  11. مناسب برای داشتن یک اتاقک سیار برای نصب در محل های متفاوت

 

اینها تمامی کاربرد ها و موارد استفاده از کانکس در شهر ها می باشد که به شما معرفی نموده ایم. با توجه به گستردگی استفاده از کانکس در شهر ها ، در آینده نیز شاید شاهد کاربرد های بیشتر و موارد بیشتری از استفاده از کانکس باشیم.

کانکس سازی

در معماری نوین و معماری مدرن جهان امروز، مقوله مقاومت اصل مهمی در ساخت و ساز بنا ها شده است؛ با توجه به اتفاقات ناگوار پیش آمده در جهان و حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل که جان بسیاری از انسان ها را در طول تاریخ گرفته به علت نداشتن جان پناه مناسب گرفته است، متخصصان و مهندسین معماری را بر آن داشته که سازه هایی با مقاومت بالا در مقابل این اتفاقات ایجاد نمایند.

مهمترین حادثه ی طبیعی که درصد مقاوت یک ساختمان باید نسبت به آن مهم باشد، زلزله می باشد که مخصوصا در مناطق جنوب شرق آسیا و فلات های جهان که ایران نیز از جمله این فلات ها می باشد و درصد اتفاق افتاد زلزله بسیار بالا می باشد باید در معماری و ساخت و ساز برای این حادثه تدابیری اندیشید.

در جهان بعد از ایجاد بنا ها با مقاومت بالا امروزه معمارین به روشی نو در ساخت و ساز روی آورده اند و آن ایجاد سازه ای می باشد که در آن مقاومت بالای بنا در کنار سبکی مصالح به کار گرفته در ساخت و ساز باعث کمترین آسیب به انسان ها در صورت تخریب باشد.

بعد از تست موارد مختلف در ساخت و ساز، امروزه معمارین توسط صنعت کانکس سازی، سبکی نوین و بسیار مقاوم در برابر اتفاقات طبیعی برای ساخت یک بنا با کمترین هزینه و کمترین زمان رسیده اند.

شاید قبل از این صنعت کانکس سازی فقط در تولید کانتینر و سرخانه ها به کار می رفت اما با این نوآوری متخصصین و کشف یک سازه ی مقاوم برای زندگی کردن، شاید دریچه نو در معماری جهان گشوده شده است و شاید در آینده با این سبک معماری شاهد زلزله هایی که جان میلیون ها انسان را در جهان گرفته است نباشیم.

 

 مشخصات فنی کانکس عبارتند از:

  1. اسکلت کانکس : که مهمترین ویژگی یک کانکس می باشد و از جنس پروفیل بوده و البته بر روی آن در صورت نیاز عایق به کار میرود.
  2. شاسی کف کانکس : که معمولا از تیر آهن برای مقاومت بیشتر استفاده می شود.
  3. ورق بدنه و سقف کانکس : که از جنس گالوانیزه می باشد.
  4. پوشش داخلی کانکس : در پوشش داخلی کانکس از موارد مختلف استفاده می شود و بسته به نوع استفاده می تواند متفاوت و با سلیقه مشتری اجرا شود.
  5. عایق برای کانکس : از عایق های متفاوت برای جلوگیری از حرارت و صدا در صنعت کانکس سازی استفاده می شود که با توجه به مورد استفاده آن متفاوت می باشد.
  6. کف پوش کانکس : که از چنس ضد آب می باشد و قطعا کاملا واتر پروف ( ضد آب ) بوده و برای تمیزی و زیبایی آن در بسیاری از موارد ساخت کانکس از کفپوش های PVC استفاده می شود.
  7. هوک : که برای ثابت کرد کانکس ها استفاده دارد و در کانکس های متحرک دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد.
  8. درب و پنجره کانکس : معمولا از آلمینیوم بوده و در کانکس هایی که عایق بودن بسیار مهم می باشد از پروفیل و درب و پنجره های دوجداره استفاده می شود.
  9. اتصالات کانکس : معمولا مقاومت کانکس را از نوع اتصالات و نوع جوشی که استفاده شده در نقاط اتصال و پیچ و مهره می توان بدست آورد.
  10. سیستم برق و روشنایی کانکس: توسط سیم کشی توکار و روکار و معمولا با داک های برق برای تمام کانکس ها این سیستم در نظر گرفته می شود و البته بسته به نوع استفاده کانکس و متراژ آن، تعداد آنها متفاوت می باشد.
  11. سرویس آشپزخانه و آبدارخانه برای کانکس : در صورت نیاز به آشپزخانه در یک کانکس باید بخش های لوله کشی و اجرای سینک به دقت انجام شده و موارد عایق کاری در این بخش با نهایت دقت و مقاومت اجرا شود.
  12. سرویس بهداشتی برای کانکس : مانند مورد قبل در اجرای این مزیت برای کانکس باید تمام موارد با کیفیت بالا و مقاومت بالا پیاده سازی شود و همچنین سیستم تهویه قوی جدا برای این قسمت باید در نظر گرفته شود.
  13. نصب چرخ برای کانکس : در صورت نیاز چرخ برای کانکس در موارد کانکس های متحرک و سیار، و باتوجه به میزان وزن و حرکت کانکس، باید این بخش به یک کانکس متصل شده و مقاومت آن نیز سنجیده شود.
  14. دریچه های کانکس : که این مورد برای تهویه هوای کانکس و مواردی که کانکس نیاز به دریچه کولر دارد این بخش در نظر گرفته خواهد شد و موارد عایق کاری در اطراف این بخش ها نیز باید حتما رعایت شود.
  15. رنگ آمیزی کانکس : در مرحله آخر با توجه به صلیقه مشتری و البته رعایت هارمونی، بخش های مختلف یک کانکس رنگ آمیزی خواهد شد و از ویژگی هایی که باعث تمایز یک کانکس نسبت به سایر کانکس ها در چشم مشتری خواهد شد.

 

 اینها تمامی مشخصات فنی بود که در ساخت یک کانکس باید به آنها توجه نمود و همچنین اگر قصد خرید یک کانکس را داریم نیز باید به این نکات توجه نماییم.

 

انواع کانکس ها :

  1. کانکس اداری
  2. کانکس اورژانس
  3. کانکس پلیس
  4. کانکس پیش ساخته
  5. کانکس ثابت
  6. کانکس جوشی
  7. کانکس دو قلو
  8. کانکس دو طبقه
  9. کانکس رستوران
  10. کانکس ساندویچ پانل
  11. کانکس سالنی
  12. کانکس سرویس بهداشتی
  13. کانکس سیار
  14. کانکس فروشگاهی
  15. کانکس کارگاهی
  16. کانکس کاروان
  17. کانکس کامپوزیت
  18. کانکس مخابراتی
  19. کانکس متحرک
  20. کانکس مدیریتی
  21. کانکس مسکونی
  22. کانکس مطبوعاتی
  23. کانکس مدرسه
  24. کانکس نگهبانی
  25. کانتینر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

همه چیز درباره چوب پلاست ( جامعیت محتوا )

چوب پلاست (wpc) به طور کلی از چوب، ترموپلاستیک ها و یکسری مواد افزودنی تشکیل شده است که هر بخش خود می تواند شامل موارد زیر باشد بخش چوب شامل پودر خاک اره، فیبر چوب و غیره. ترموپلاستیک ها&n ...
راهنمای خرید حوله دور پیچ

راهنمای خرید حوله دور پیچ

خرید لباس بچه گانه و شورت بچه گانه نیاز هر خانواده ای با فرزندان است. حوله دورپیچ نیز ای همین موارد است که برای کودکان خردسال و دوران نوزادی انها لازم است. خرید لباس بچه گانه فرقی نمی&zw ...
شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

شیرالات رهانه|شیراطمینان رهانه|فلوتررهانه|شیرپیسواررهانه|

چکیده : فروش انواع شیرالات ومحصولات رهانه شیراطمینان رهانه فلوتررهانه وشیرپیسواررهانه محصولات رهانه شرکت رهانه اولین تولید کننده شیر اطمینان رهانه در کشور می باشد که با تولی ...
کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

کابینت ام دی اف با روکش ملامینه

در بسیاری از طرح ها و مدل‌های کابینت ام دی اف از روکش برای زیباسازی نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. روکش‌های کابینت در طرح‌های مختلف و با متریال‌های گوناگون ساخ ...