آرامش سفر مجری تورهای طبیعتگردی و تور یکروزه
مجله گردشگری
بهترین تورهای خارجی و خدمات اخذ ویزا را از سفیران گشت دریافت کنید
بهترین خدمات ویزا و تورهای داخلی و خارجی با آژانس نائیریکا سفر
خدمات اخذ ویزا
تور

آموزش php

10 / 10 از 4 کاربر
مرجع : بازدید : 4795
درباره همه چیز » درباره آموزشی » طراحی سایت » چهارشنبه 26 آذر 1393 در 37 : 20
PHP چیست؟ PHP یک زبان برای برنامه نویسی می باشد. اما یک زبان کامل نمی باشد و اصطلاحا یک زبان اسکریپ نویسی ست؛ در مبحث اسکریپ نویسی با آن آشنا خواهید شد. PHP ابتدا از کلمه Personal Home Pages که توسط سازنده آن معرفی شده بود، آمده است. اما به مرور زمان مخفف کلمه Hypertext Preprocessor  به معنای پیش پردازنده ی ابر متن می باشد. برای آشنایی با تاریخچه PHP، قس ...
آموزش php

آموزش php

PHP چیست؟

PHP یک زبان برای برنامه نویسی می باشد. اما یک زبان کامل نمی باشد و اصطلاحا یک زبان اسکریپ نویسی ست؛ در مبحث اسکریپ نویسی با آن آشنا خواهید شد.

PHP ابتدا از کلمه Personal Home Pages که توسط سازنده آن معرفی شده بود، آمده است. اما به مرور زمان مخفف کلمه Hypertext Preprocessor  به معنای پیش پردازنده ی ابر متن می باشد. برای آشنایی با تاریخچه PHP، قسمتتاریخچه ی آن را مطالعه نمایید.

PHP در زبان برنامه نویسی وب برای طراحی سایت، یک متد ایجاد می نماید که طراح سایت می تواند با صدا کردن آن در بین کد های html، از آن استفاده نماید.

امروزه php  از محبوترین زبان های برنامه نویسی تحت وب می باشد. این زبان خاصیت ارتباط با تمام نرم افزارهای دیتابیس موجود را نیز دارد. گرچه امروزه در طراحی سایت، طراحان سایت برای بخش های مختلف سایت خود از زبان ها و ابزارهای مختلف ایجاد می کنند.

اگر چه که خروجی تمامی این نرم افزار ها و برنامه یک فایل html خواهد بود، که وب سایت و اطلاعات ما را نمایش خواهد داد.

 

تاریخچه زبان PHP :

زبان PHP اولین بار در سال 94 میلادی توسط Rasmus Lerdorf ارائه شد. و در ابتدا مخفف صفحه اصلی شخصی ( personal home page ) بود. اما با پیشرفت و جلو رفتن علم طراحی سایت، معنای این کلمه تغییر یافت؛ امروزه درطراحی سایت به معنای پیش پردازنده ی متن بزرگ (Hypertext Preprocessor ) شناخته می شود.

منظور از این پیش پردازنده این می باشد که PHP  قبل از html به پردازش صفحات وب می پردازد. معمولا عملگر های نوشته شده با PHP مثل یک متد کار می کنند که قبل از هر کلیک اتفاق خواهند افتاد.

 

php از چه قسمت هایی تشکیل شده است:

در طراحی سایت، طراحان وب سایت، PHP  را به سه قسمت تقسیم می نمایند:

هسته زبان:

هسته ی زبان همانطور که از اسمش پیداست، بر روی زبان و کد ها کار می نماید. هسته ی زبان ابتدا کد ها را ترجمه می نماید، و سپس تمام کد ها را خط به خط اجرا می نماید.

واسط سرویس دهنده وب :

بعد از ترجمه کد ها و اجرا آنها توسط هسته ی زبان، واسط سرویس دهنده، ارتباط بین PHP و سرویس دهنده ی اینترنتی را بر قرار می نماید.

ماژول های تابع :

ابزار و کد های از قبل نوشته شده ایست که بر روی نرم افزار PHP قرار دارد و به ما در کد نویسی سریع تر و بهتر کمک فراوانی خواهند نمود؛ که برای نوشتن این کد ها زمان زیادی نیاز بود، که وقت ما را در طراحی سایت می گرفت.

 

مزیت استفاده از PHP :

مهمترین دلیل استفاده از PHP رایگان بودن آن و باز بودن کدهای آن می باشد. در طراحی سایت به صورت حرفه ایی،طراحان سایت ها، برای اینکه طراحی وب سایت شان دزدیده نشود و طرح های آن ها توسط افراد دیگر استفاده نشود، کدهای برنامه خود را می بندند؛ اما وب سایت های نوشته شده با PHP، این امکان را از طراحان سایت گرفته است و تمام کدها را در اختیار کاربران قرار داده است.

در زیر مهمترین دلایل استفاده ما از PHP را آورده ایم :

  1. سرعت و امنیت بالا برای وب سایت از نظر هک نشدن توسط مهاجمان وب
  2. اتصال به تمام دیتابیس های موجود و ارتباط سریع و راحت با آنها
  3. کدها در PHP رایگان بوده و در دسترس می باشند و سورس کد ها نیز کاملا باز می باشند
  4. یادگیری PHP ساده تر بوده و برنامه نویسی با آن بسیار ساده می باشد
  5. طراحان سایت با توجه به نیازهایشان می توانند آن را پیکر بندی کنند و قابلیت انعطاف پذیری بالای آن
  6. تعدادی زیادی از این نرم افزار برای طراحی سایت استفاده می نماید، و این باعث می شود افراد زیادی به توسعه آن کمک کنند
  7. بر روی همه ی سیستم عامل های موجود قابل اجرا می باشد

 

میزان بهینه سازی در PHP :

PHP مهترین کاری که در بهینه سازی انجام میدهد، به اینگونه است که با ایجاد ساختاری کوچک تر و کم حجم تر از از فایل ها و کد هایث ترجمه شده و کامپایل شده، و ضمن حفظ کیفیت و عملکرد آنها، کد ها را برای ما با حجمی بسیار پایین تر ترجمه می کند، که در طراحی سایت برای ما بسیار مفید خواهند بود.

فایل های خروجی بدست آمده از PHP که فایل های html می باشند، بسیار کم حجم تر از سایر نرم افزار ها و زبان های برنامه نویسی می باشد.

همچنین در میزان ذخیره اطلاعات در پایگاه داده برنامه و یا وب سایت به گونه ایی عمل می نماید که از هدر رفتن بی دلیل فضای ذخیره سازی و ذخیره تکراری و بی دلیل اطلاعات جلوگیری شود.

بسیاری از متغییر ها در PHP را با علامت $  تعریف می نماید و دیگر نیازی به تعریف میزان و حجم آن متغییر نمیباشد، و خود PHP بسته به مقدار گرفته شده از کاربر، اندازه آن را در نظر می گیرد؛ و این کار باعث می شود از فضا های هدر رفته برای ذخیره حجم در نظر گرفته شده برای متغییر ها کاسته شود. 

 

PHP چگونه کار می کند؟

ما توسط PHP ابتدا کد های مورد نیاز را تولید می نماییم. کد های تولید شده شباهت زیادی به کدهای زبان های C  دارند.

پس از تولید کد و لینک کردن آن به پایگاه داده مورد نظر، PHP آنها را کامپایل و ترجمه کرده و خروجی html به ما می دهد.

برای توضیح بهتر باید بگوییم PHP  مانند یک فیلتر عمل می نماید؛ به این صورت که ورودی را مانند یک متن و کد می گیرد و خروجی را به صورت یک فایل چند رسانه ایی html نمایش می دهد.

خروجی هایی که بهترین حالت ممکن بهینه شده و دارای حجم کم و کیفیت بسیار بالا می باشند.

در طراحی سایت بسیاری از وب سایت ها امروزه از PHP استفاده شده است. وب سایت معروف Yahoo  را می توانیم به عنوان مثال به شما معرفی نمایم، که در بخش های زیادی از وب سایت خود از PHP استفاده نموده است؛ همچنین خود این وب سایت از حامیان بزرگ PHP می باشد. 

 

PHP 5 چیست؟

 جدیدترین نسخه ارائه شده توسط PHP ورژن PHP 5 می باشد که جایگزین ورژن 4 آن شده است.

کامل بودن این ورژن به حدی است که کمپانی رقیب Microsof که تولید کننده زبان Asp.net  می باشد را به تکاپو انداخته تا ورژنی جدید از زبان برنامه نویسی وب خود را برای طراحی سایت اراءه بدهد، تا از رقیب خود عقب نماد.

ورژن PHP 5 با توجه به امر شی گراء بودن برنامه نویسی، رویای طراحی وب سایت را به آن شکلی که فکر می کنیم محقق نموده و طراحی سایت را بسیار ساده تر نموده است. 

 

پایگاه داده PHP :

PHP از تمام پایگاه های داده مثل SQL , my SQL , oracle و... پشتیبانی می نماید.

اما بهترین پایگاه داده برای آن my SQL  می باشد، که خود کمپانی ارائه دهنده ی PHP آن را کاربران پیشنهاد می کند.

برای کار با PHP  ابتدا باید My SQL را بر روی سیستم خود نصب نماییم. ضمنا توجه داشته باشید که برای طراحی سایت و نمایش آن بر روی سیستم شخصی خود، باید ابتدای امر یک سرور مجازی بر روی سیستم خود ایجاد نماییم؛ و بعد از آماده شدن طرح سایت آن را بر روی بستر نت قرار دهیم.

 

روش نصب PHP :

 برای استفاده و نصب PHP باید این نکته را در نظر داشته باشم که تا یک سرور مجازی در اختیار نداشته باشیم، نمی توانیم از PHP و برنامه نویسی تحت وب و شبکه استفاده نماییم؛ حتی قادر نخواهیم بود خروجی برنامه های خود را تماشا کنیم.

پس ابتدا نیاز به نصب یک سرور مجازی داریم.

میتوانیم با دانلود سرور های مجازی مانند IIS و Apache، و نصب آن، سیستم خود را تبدیل به یک سرور مجازی نماییم. که البته برنامه Apache برای سرورمجازی شدن بسیار کامل تر و بهتر می باشد و کاملا با PHP هم خوانی نیز دارد.

سپس تا پایگاه داده ایی برای ذخیره اطلاعات بر روی سیستم مان وجود نداشته باشد، استفاده از PHP سودی برای ما نخواهد داشت، زیرا تمام اطلاعات بعد از یک بار اجرا به دلیل ذخیره نشدن، از دست خواهد رفت.

همانطور که در مطالب گذشته گفتیم، PHP با تمام پایگاه های داده همخوانی دارد، اما کمپانی ارائه دهنده PHP دیتابیسmy SQL را به ما سفارش کرده است. پس my SQL را نیز نصب می نماییم.

بعد از تمام این مراحل، حال می توانیم نرم افزار برنامه نویسی PHP را که برای طراحی سایت می باشد، بر روی سیستم خود نصب نماییم و از آن برای طراحی سایت های دلخواه استفاده نماییم.

سفارش ما به شما دریافت ورژن PHP 5 که آخرین نسخه این نرم افزار در زمان حال می باشد.

در ادامه با آموزش گام به گام نرم افزار PHP آشنا خواهیم شد.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
*

دیگر مطالب

دنبال شرکت طراحی وب سایت به صورت حرفه ای و سطح بالا هستی ؟؟ سیماگر در خدمت شما

دنبال شرکت طراحی وب سایت به صورت حرفه ای و سطح بالا هستی ؟؟ سیماگر در خدمت شما

دنبال شرکت طراحی وب سایت به صورت حرفه ای و سطح بالا هستی ؟؟ سیماگر در خدمت شما راهنمای طراحی سایت طراحی سایت برای کسب  و کار شما چقدر مهم است؟ آیا به دنبال راه اندازی وب سایت رسمی خود هستید؟ به ...
بهترین طراحی سایت

بهترین طراحی سایت

ما بهترین طراحی سایت را با روش های کدنویسی و اختصاصی برای شما انجام خواهیم داد؛ یک سایت که برای معرفی شرکت و محصولات شما طراحی می شود، باید دارای تمام اصول روز طراحی وبسایت باشد. ...
بهترین سایت از نظر طراحی

بهترین سایت از نظر طراحی

شاید علاقه مند باشید که بدانید بهترین طراحی سایت به چه روشی و چگونه انجام می شود؛ در اینجا بسیار مختصر درباره این نظر که بهترین سایت ها چگونه طراحی شده اند پاسخ داده ایم: سایت چیس ...
خدمات طراحی سایت

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت | طراحی وبسایت | خدمات طراحی سایت | طراحی سایت حرفه ای | طراحی سایت شرکتی شما در این بخش می توانید خدمات خود را دسته بندی نمایید و به کاربران خود معرفی نمایید. برای مثال ما خدمات ...